• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Al-ko med totalvikt 5500 kg?

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025
Har sett al-ko chassien med totalvikt 5500 kg. Är det någon som vet om det är någon skillnad mot 5000 kg-chassiet och angående möjlighet till uppvägning från 5000-5500 kg osv?

Sv: Al-ko med totalvikt 5500 kg?

Hej,

Om du hör med Al-Ko får du gärna skriva vilket besked du fick. Tror att flera av oss kan vara intresserade. Tack på förhand.

/kaktus

Uten å ha facitsvar så ville jeg tro at vi her snakker om en forsterket 42H nese og en AMC TA ramme. Om en legger sammen aksel-lastene på et slikt understell så kommer en over 5500 kg og da er det påbyggeren som utsteder CoC for totalvekt.

Har fått svar från Al-ko. De säger att det rör sig om bilar där det troligen bytts till kraftigare framfjädring samt att det inte har med al-ko att göra och kan därför endast godkännas och intygas av husbilstillverkaren.

Hei jeg så på en bustner argos 747 som hadde 5500 kg totalvekt den hadde luftfjøring
Levert fra fabrikken

Vi har en dethleffs globetrotter7850.... 5000kg..,men vid köp av luftfjädringen blev den öppgraderat 500 kg till 5500 kg.

Ok det är en likadan som jag har fast utan luftfjädring. Var köpte du din?

Vi köpte den hos Pecuna Husbilar i Mora. Bestilte den på Elmia mässan 2013.

Tillbaka
Toppen