• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Al-Ko luftbälgar

S

Stavve

Guest
Jag skulle vilja stötta upp bladfjädrarna bak på vår bil med ett par luftbälgar. Al-Ko har ju en sats som går tillbaka till Ducatochassin 93, men vi råkar ha en 92:a. Är det någon som vet exakt varför det inte går att montera dessa på tidigare modeller? Jag har förstått att det är ett större modellskifte just 93, men ibland är ju allt ändå inte ändrat. T ex när jag bytte kamrem stod det på kartongen att den passade från 93, men både rem och spänn/löprullar var identiska med 92. Det enda som inte stämde var monteringsanvisningen. Är det rentav någon som har provat?

F

F.d. 3077

Guest
Sv: Al-Ko luftbälgar

Hej Stavve,
OM Du tar kontakt med Karnag så har dom säkert en luftfjäder som passar.
Vi monterade på Fiat orginalchassi 92 ? utan några problem ,passar exakt,lättmonterat. Det var de stora bälgarna 2 tons ,med kompressor manometrar och ventiler för indeviduell inställning,jag försäkrar det blir suveränt bra och driftsäkert. Vi har monterat det på en Sprinter också (fast inte satsen var anpassad då,men det är inga större problem.
Mvh Bernt

Toppen