• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

AL-KO Husbilsstödben ClickFix

TobbeSoder

FD HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
30446
Medlemskap
2022
Vi funderar på att köpa stödben (bak) till husbettan, blir manuella pga priset på el/hydraliska. Någon som har ClickFix varianten och kan dela erfarenheter av dessa? Räcker det med att ha endast bak på bilen eller behöver man som regel även fram? Då vi är fyra stycken och alla vänder sig hit o dit på nätterna gungar det relativt bra :)
 

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Vi funderar på att köpa stödben (bak) till husbettan, blir manuella pga priset på el/hydraliska. Någon som har ClickFix varianten och kan dela erfarenheter av dessa? Räcker det med att ha endast bak på bilen eller behöver man som regel även fram? Då vi är fyra stycken och alla vänder sig hit o dit på nätterna gungar det relativt bra :)
Varför inte prova Biltemas saxdomkraft :)
 

Fjrdriver

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Tranås
HBK-Nr
21516
Medlemskap
2024
Vi funderar på att köpa stödben (bak) till husbettan, blir manuella pga priset på el/hydraliska. Någon som har ClickFix varianten och kan dela erfarenheter av dessa? Räcker det med att ha endast bak på bilen eller behöver man som regel även fram? Då vi är fyra stycken och alla vänder sig hit o dit på nätterna gungar det relativt bra :)
Min erfarenhet är att det är bättre m 4. Har du bara bak så kommer det gunga där fram.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Räcker gott med stödben bak, framåt har man inget överhäng som gör att det gungar.
Vi har aldrig märkt något gung då vi har stödbenen nervevade i bak.
 

TobbeSoder

FD HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
30446
Medlemskap
2022
Tack för alla svar :), blir till att köpa in ett par click-fix till bak och köra med det först!
 
Toppen