• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Akut elproblem

Marcus58

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2024
Jag har plötsligt blivit utan ström i halva bodelen och kan inte komma på vad felet är. Jag har en Nordic 599 -96 och strömmen på höger sida är borta. På den sidan sitter bl a värmeaggregatet (Alde) så cirkulationspumpen går inte. Däremot fungerar kylskåpet som står intill. All belysning på den sidan är också död. Men på andra sidan fungerar allt inkl vattenpump. Bodelsbatterierna sitter på höger sida och de enda säkringar jag hittar är två som sitter alldeles vid batterierna och båda verkar hela. Jag är strax söder om Luleå på väg upp mot Nordkap och vill gärna att värmen ska fungera :)
Någon som har något bra tips?
 
F

F.d. 25230

Guest
Sv: Akut elproblem

Hej hadde samma problem med min förra året, det visa sig att jag hadde säkringar under elktronik blocket satt ett plast lock över, så kolla runt detta sitter säkert säkringar någon stanns i närheten av elektronik blocket, min bil är en burstner 95 så dom ser nog inte lika ut men säkringar ska finnas, hoppas detta hjälper dig
MVH nenne2
 

Marcus58

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2024
Sv: Akut elproblem

så löste sig problemet. Husbilsklubben är fantastisk. Plötsligt när jag sitter och kör ringer en man som läst meddelandet och har en exakt likadan Nordic och tipsar om vad felet sitter; en säkring i skåpet över spisen.
Tack för hjälpen!!
 
Toppen