• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

aktivitet upphör

T

Teddi

Guest
hej,,ja lägger ner min aktivitet så gott som helt när frugan går i pension om en månad,,ja har helt enkelt inte den tid som nu när hon jobbar,,

samtidigt så tycker hon de blir för mycke tid framför denna #dumburk#:D,,ja kan inte göra annat än att hålla med ,,3-4--timmar varje dag,,
men ja vill gärna fortsätta som medlem,,ock försöka få klart dom ärende som e aktuella genom mej själv,,,,samtidigt ligger engagemanget på en hög nivå när vi e ute o åker,,alltid något att snappa upp,,åker för övrigt till min gamla barnkollo på orust imorron,,kanske ser #jappe#i så fall en pilsner till en go klubbkompis:wink:

men de blir bara en sommarbil-husbilen,,vinterboende i varmare länder från o med nu,,
kanske ett flytt till australien,,då kommer många frågor i så fall till #våran knut# på webben,,

för övrigt står mina erbjudanden fast som hemmaplatsen bl,,annat,,

så ha de bra,,va rädda om varann,,vi har ju läst flera trådar om livets skörhet..

teddi,,

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025
Sv: aktivitet upphör

Hej

Funderade bara lite konfundersamt, det har väl inget med morrondoppet att göra
för då är du ju säkrare framför datorn och får garanterat päronutdelning ;)

Hälsningar P-zon

F

F.d. 58621

Guest

Hej Teddi,
jag förstår inte riktigt vad jag tackar för i ditt första inlägg i denna tråd. Jag tycker att det är synd om din aktivitet upphör. Hoppas att du även fortsättningsvis får en stund över för inlägg och annat på detta forum.
V-backen :)

T

Teddi

Guest

Hej Teddi,
jag förstår inte riktigt vad jag tackar för i ditt första inlägg i denna tråd. Jag tycker att det är synd om din aktivitet upphör. Hoppas att du även fortsättningsvis får en stund över för inlägg och annat på detta forum.
V-backen :)

hej,, ja behöver inget tack,,så därför kan ja inte svara på din fråga:D

ibland kan man komma i ett läge där man stöter på patrull,,ja e där snart,,precis som ja beskriver får ja inte de utrymme ja vill ha,,ja tycker de e så förbannat roligt att hjälpa till i en ideell förening,,ta inte detta för nåt annat,,de e jag själv som #sörjer#,,

men hur som helst så är vi två,,då måste ja kompromissa,,ja kommer säkert att läsa ett o annat,,de vet du ju själv hur förekommande de är:D

när de gäller arbete i en ideell förening så finns inget bättre,,

vad som driver mej själv är den största ideella framgången ja varit med om,,nämligen 47miljoner till 1100 medlemmar,,men de e en annan historia,,men e de nån som vill ha den så kommer den också,,

ja har inga som helst planer att gräva ner mej ännu:)

men ja måste anpassa mej till verkligheten,,

om en 4-5 veckor,,så ser de ut ,v-backen,,ja e en stor beundrare av ditt engagemang,,ha de gott,,teddi,,

F

F.d. 5322

Guest

Hej. Det är bara Mia mitt i natten...känner er inte men läst en del. Mycket fint sagt. Hoppas ni får tillsammans en go, härlig och kärleksfull pension tillsammans. Om livets skörhet vet jag allt för mycket om och det finns aldrig någon bot eller något råd som rättfärdiga det. Ha ett fortsatt gott liv.// Knus knus Mia

T

Teddi

Guest

Hej. Det är bara Mia mitt i natten...känner er inte men läst en del. Mycket fint sagt. Hoppas ni får tillsammans en go, härlig och kärleksfull pension tillsammans. Om livets skörhet vet jag allt för mycket om och det finns aldrig någon bot eller något råd som rättfärdiga det. Ha ett fortsatt gott liv.// Knus knus Mia

hej ,ett sånt härligt brev o respons,,ja är nästan rörd:) men sover du inte:) eller också e du mer engagerad än ja själv,,gubben kanske gått o lagt sej:)

men allting ordnar sej,,de e så fantastiskt när man varit ihop sen 16 års ålder,,lisbeth blev med barn när hon själv va barn:) ja tror ändå att detta e styrkan,,man växer nästan samman efter mer än 45 års gemen skap,,för övrigt som ja önskar alla andra i livets promenad,,så nu när hon blir pensionär så tycker hon att datan tar för stor plats,,därför ville ja bara gå ut med detta så ja inte bara försvinner,,

men ja lägger inte ner nånting,,bara att de blir lite mindre aktivitet,,de fantastiska med denna förening är att vi kan prata i skrift precis som vi känt varandra sen länge,, så ..håll ihop alla vänner,,de finns inget bättre,,

tänk att vakna på morron med en fot i ansiktet,,o bara bita till i stortån:D

ock sen bara vända sej om o kramas,,:) man får både ge o ta,,denna gång har ja tagit för mycke dom sista åren o givit för lite,,men,,,de e sånt som man löser som vuxna individer,,,vi har löst detta här o nu,,

ha de nu görgött allihopa,,,teddi,,

T

Teddi

Guest

Hoppas dina abstinensbesvär blir så svåra att du inte kan hålla dig här ifrån. :D:D

hallå janne:) så e det,,20% av livet,,de blir exakt 4,8 timmar om dan,,,,sen kommer telefonsamtal o träffar med både politiker-markägare- o allt annat förekommande,,
men ja älskar detta,,ja har tiden-engagemanget-ock en fru som gömmer datan för mej,,
men vi har haft en dialog om detta idag,, o ja måste bara säga att ja ser mej som vinnare,,inte fullt ut,, men ändå på rätt iväg,,

ha de gott,,teddi,,

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Om hustrun tycker att datorn tar för stor plats så köp en smartphone.
Den är mindre, och du kan ta med dig den på muggen, så kan du surfa där.
:D
Alternativet är att du får köpa hustrun en egen dator och visa henne några intressanta hemsidor om knyppling, matrecept mm. Sen är hon fast.
:)
Jag tror inte du kan hålla dig borta från datorn.
Skall vi slå vad en pilsnerdricka??????
//W

T

Teddi

Guest

Om hustrun tycker att datorn tar för stor plats så köp en smartphone.
Den är mindre, och du kan ta med dig den på muggen, så kan du surfa där.
Alternativet är att du får köpa hustrun en egen dator och visa henne några intressanta hemsidor om knyppling, matrecept mm. Sen är hon fast.
:)
Jag tror inte du kan hålla dig borta från datorn.
Skall vi slå vad en pilsnerdricka??????
//W

hej jerry:) ,,de e bara de att vi har bara en toalett,, o du vet 5 timmar där med låst dörr ,, en omöjlighet att bortförklara:D,, tack för besöket från inger ock dej,,jättekul,,,,ja får passa på nu när hon jobbar:D skriver som en röd :elephant: dj---el,, kan vi inte ta en vända med våra bilar innan #värmefrossan#spanien??,,teddi,,

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

hej jerry:) ,,de e bara de att vi har bara en toalett,, o du vet 5 timmar där med låst dörr ,, en omöjlighet att bortförklara:D,, tack för besöket från inger ock dej,,jättekul,,,,ja får passa på nu när hon jobbar:D skriver som en röd :elephant: dj---el,, kan vi inte ta en vända med våra bilar innan #värmefrossan#spanien??,,teddi,,

Det skulle vara kul.
Bestäm tid och plats bara. Men inte för nära något kommunalhus bara, för då ser vi väl inte röken av dig.
Och glöm inte att varna hustrun att vi tar med oss datorn.
Det var kul att träffas, men nästa gång tar jag med mig domkraften och makar undar dina grindstolpar en liten bit.
:p:
//W

T

Teddi

Guest

Det skulle vara kul.
Bestäm tid och plats bara. Men inte för nära något kommunalhus bara, för då ser vi väl inte röken av dig.
Och glöm inte att varna hustrun att vi tar med oss datorn.
Det var kul att träffas, men nästa gång tar jag med mig domkraften och makar undar dina grindstolpar en liten bit.
:p:
//W

ja kan riva grindarna,,o hela häcken,,:D så kan du ta dej in på tvären:D men vi får va försiktiga me altan trappen,,där står ju nåt gött sen 1800 kallt:D

T

Teddi

Guest

Å vi tackar teddi för ännu mer guld...nästan så man kan möla i sig...:D vi kan ju ha en träff nån gång här på gårn...det finns de inga grindstölpar ivägen...:cool:

tack för inbjudan annette,,skulle va jättekul,,åsså slipper vi alla domkrafter:)
vi kommer mer än gärna,,
men alla kantareller e så roligt att dela med sej av,,ja tror vi plockat 36 liter hittils,,kan ja då dela med mej till en dam som ställer upp med så många fantastiska bilder som vi alla andra kan få titta på,, då ligger nöjet helt på min sida,:),

vi hörs ludde,,hälsa din familj o njut av naturens gåva:D teddi,,

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hittade du flygfilmen? Gå in på fotohörnan, flygning över Kungsbacka, leta längre ner i tråden, där ligger länken till filmen :cool:

Toppen