• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Aktivera iPhone utan SIMkort

Hasse-K

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2026
Går det?
Har en iPhone 3S som jag tänke använda som övevakningskamera i husbilen. Jag har inget simkort som passar i den.

Sv: Aktivera iPhone utan SIMkort

Fick beställa ett kontantkort för att få igång en IPhone för ett sedan. Tror inte det går annars.

Ok, jag har googlat och kommit fram till samma!
Får fixa ett kontantkort....

Hej Har samma som du kör gps med den utan sim-kort låg nog två år i lådan hemma laddade batteriet startade utan sim

Leffe

Bilagor

• WIN_20170409_18_54_07_Pro.jpg
    WIN_20170409_18_54_07_Pro.jpg
    168,2 KB · Visningar: 1

Hej Har samma som du kör gps med den utan sim-kort låg nog två år i lådan hemma laddade batteriet startade utan sim

Leffe
Jag nollade den för att en kompis har lånat den. Så därför var jag tvungen att aktivera den igen.

ok Har du provat att koppla upp den med Itunes

leffe

Nej, får prova det annars blir det en tur till Kjelle och handla en adapter till simkortet.

Kontantkort beställer du gratis från lämplig operatör. Behöver inte fyllas med pengar. Efter aktivering behövs inte sim-kortet.

ok Har du provat att koppla upp den med Itunes

leffe
Fick detta felmeddelande:
"Det finns inget SIM-kort i den iPhone som du försöker aktivera.
Koppla från iPhone och sätt i ett SIM-kort."
Får bli en tur till Kjelle, går fortare än beställa ett kontantkort.

Jag skulle inte våga köra med adapter utan beställa ett kontantkort i rätt storlek.
Risken är att det lilla SIMkortet lossnar från adaptern inne i telefonen eller ändrar sitt läge lite grand, så att du inte kan få ut adaptern efteråt.
Adapter är OK om man har Nokia- eller Eriksson-hållare där man skjuter in SIMkortet och kan se det hela tiden (och ev pilla rätt det om det glider).

Jag ska ju bara ha det i medan jag aktiverar telefonen sen kör jag utan sim, men du har en poäng där.

Tillbaka
Toppen