• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ajj-pädd krångel...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
:mad:

Idag har jag letat mig utanför norra Hallands gränser....tog med mig min nya Ipad eftersom jag har ett navigationsprogram i den. Kartan låg kvar i husbilen :oops:...inte trodde väl jag att jag skulle behöva den här i Götaland...:wub:

När jag efter vi kört ett tag skulle starta upp den, så funkar inte IGO-appen. Den tändes bara snabbt och släcktes direkt igen. Jag startade om, höll inne startknappen och gjorde en massa försök, men f-nskapet gick inte ändå.
Det slutade sen med att jag fick gå in i en butik och be dom skriva ut en karta över stan vi irrade runt i, eftersom stadens skyltansvariga inte hade behagat att ens sätta upp gatunamnsskyltar på de stora genomfartslederna...

Nu när jag kom hem startade jag den igen, då plötsligt går den....vad var det som hände, och hur undviker man detta i fortsättningen????

/Ludde

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: Ajj-pädd krångel...

Provade du att trycka in avstängningsknappen tills den startar om helt?
En ombootning brukar hjälpa.

Har också IGO men är ingen favorit av den utan gillar TomTom bättre men det blev lite utanför din fråga.

C

cheetah1

Guest

Jag hade en app som höll på sådär, den fick jag installera om. Dock gjorde den så från start, och efteråt gjorde den det inte alls..

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ack hurusom elektroniken lurar ignoransen
inte bara den utan även den forna "finansen"
nåja, fortfarande finns det kartor av papper
så återvänd lugnt till verkligheten, var tapper
och stå emot utvecklingen eller dekadansen!
Vad menar jag egentligen? Har jag tappat sansen?

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ett sätt är att dubbelklicka hemknappen, avsluta appen med minustecknet och starta upp den igen. Jag har råkat ut för liknande, dock inte med iGO.

PS! Du vet väl att du kan navigera även med Apple Maps, den funkar bra både med eget fordon och de kollektiva.

image.jpg

Senast ändrad:
Toppen