• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Adria Matrix, dålig värme el.

F

F.d. 1256

Guest
Hej. Provar här om någon har samma problem som jag. Har en Matrix 2011, i våras provade vi värmaren på el och det gav ingen effekt alss nästan, inget drag i utblåsen. Slog på gasolen och då hände det grejor. Kontaktade Mälarcamp där jag köpt bilen och där påstod säljaren att det var helt normalt. Då verkar man ju inte ha någon användning av elvärmen alls utan måste ha gasol när man vill ha varmt. Ute tempen var ca + 10 grader. Har vi någon som har upplevt samma sak och vad gör man för att hitta en lösning ?? Tacksam för svar MVH Stefan Bohman
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Adria Matrix, dålig värme el.

Hej. Provar här om någon har samma problem som jag. Har en Matrix 2011, i våras provade vi värmaren på el och det gav ingen effekt alss nästan, inget drag i utblåsen. Slog på gasolen och då hände det grejor. Kontaktade Mälarcamp där jag köpt bilen och där påstod säljaren att det var helt normalt. Då verkar man ju inte ha någon användning av elvärmen alls utan måste ha gasol när man vill ha varmt. Ute tempen var ca + 10 grader. Har vi någon som har upplevt samma sak och vad gör man för att hitta en lösning ?? Tacksam för svar MVH Stefan Bohman

Det finns ett flertal trådar som behandlar ämnet, om du söker på t. ex. Truma

Här är en bland många andra:
http://www.husbilsklubben.se/forums/t46891/
 
Toppen