• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Accenter m.fl tecken i Flyern.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Hur i harrans namn ska man kunna skriva på en padda som inte har accenter och andra tecken som behövs när man försöker skriva ihop något?

Jag hittar bara konstiga tecken som jag aldrig använt och förmodligen aldrig kommer att använda. Är det någon här som vet var man hittar vanliga tecken såsom accenter, prickarna över tyskt ü m.m. Jag har letat men gett upp!

Jappe

Ulf Th

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
3909
Medlemskap
2025
Sv: Accenter m.fl tecken i Flyern.

Det är lite pilligt, men det går.
Accent finns å c-"tangenten". Håll den nere någon sekund så kommer accenten fram. Tryck med ett annat finger på denna. Alternativt finns den om du ändrar till sifferläge = tangent 12# så finns den snett under #.
Tyskt y får du fram genom att hålla u-tangenten nere någon sekund så kommer alternativ fram som du väljer med ett annat finger.

Ulf

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja, jäsingen i min lilla låda! Tack Ulf!

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Massa jobb blir det nu att rätta alla ställplatser och annat som jag lagt in i Flyern, tänkte jag och skred till verket! Då upptäcker jag att Flyern har lagt till accenterna utan min styrning alldeles på egen hand. Mirakulöst! Tyvärr har inte rubrikerna för varje grupp (favoriter) hanterats likadant och nu uppstår nästa problem! Baden Wuerttemberg exempelvis låter sig inte redigeras på samma vis som ställplatserna! Hur gör jag nu, Ulf Th?

Jappe

PS. jag borde nog tillagt att jag har lagt in ställplatserna i WisePilot annars blir det väl svårtytt!

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Du håller nere tangenten i en sekund så får du accenter både kors och tvärs. Så funkar mina Androider och iPader.

Toppen