• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ac

Stefan Lindmark

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Vara
HBK-Nr
7162
Medlemskap
2024
hej vi har en knaus 650 sun ti -08 vi undrar om det är nogon som har erfarenhet av coolair CA-1000, mest för att kunna fricampa utan el?
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: ac

Hur man än vrider och vänder på det och du kan köra den på 12 volt så kommer den ju suga ur batteribanken på 15 minuter om du skall köra med kyla och vid sådan snabb utladdning är det risk för att förstöra batterierna .

Vill man ha AC-kyla så är det 230v som gäller och antingen att man står på stolpe eller har ett elverk surrande utanför .
Är det inte så varmt ute så är nog det mers energisnåla vanliga fläktar och öppen taklucka .
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: ac

Hej Jag har en lika dan Har du en converter till den óch då menar jag en conveter som bara servar den med ström inget annat så kan du köra den när du kör bilen om din generator laddar till den oxå. givetvis så är det ett batteri imellan, jag andvänder min så funkar skitbra.Man behöver ingen ac i bildelen för ac i bodelen gör ju det e KANON:music-icon:
 
Toppen