• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ac krångel

Kricken

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
43445
Medlemskap
2025
Ac i vår fiat ducato 130 multijet från 09 verkar lägga av nu när det är så otroligt varmt .men startar på morgonen då den "kylas ner" är det vanligt eller har man nått större fel .

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Om du menar ACn i instrumentpanelen/bildelen så är det mycket troligt att köldmediemängden är för liten.
Du kan åka till en verkstad / ASC-service och få systemet evakuerat och återfyllt.

Köldmediet läcker ur systemet med tiden i bilar.
Detta på grund av att köldmediet med tiden tar sig genom gummit i slangar, och tar sig förbi axeltätningen i kompressorn.

Detta kan inte ske i slutna system, utan axeltätning mot atmosfären eller gummislangar.
Exempelvis kylskåp, bodels AC, värmepumpar.

Kricken

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
43445
Medlemskap
2025
Om du menar ACn i instrumentpanelen/bildelen så är det mycket troligt att köldmediemängden är för liten.
Du kan åka till en verkstad / ASC-service och få systemet evakuerat och återfyllt.

Köldmediet läcker ur systemet med tiden i bilar.
Detta på grund av att köldmediet med tiden tar sig genom gummit i slangar, och tar sig förbi axeltätningen i kompressorn.

Detta kan inte ske i slutna system, utan axeltätning mot atmosfären eller gummislangar.
Exempelvis kylskåp, bodels AC, värmepumpar.
Tack för bra svar. Min tanke var oxå åt det hållet. Ska åka till verkstaden i morgon o hoppas att du har rätt ... ha en trevlig sommar o kör försiktigt ☀️

Toppen