Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag tror att du blandar ihop det med de längsmonterade växellådorna, detta är f.ö. en 8-växlad.Enligt vad jag läst mig till så tillverkar MB den själva,skall klara 700Nm vridmoment så det borde räcka
Development and production
Development took place at the group's headquarters in Stuttgart-Untertuerkheim.[1]Initially, the transmission was produced only at the Daimler plant not far away in Stuttgart-Hedelfingen.[3] Since April 2016, the transmission has also been produced at Daimler's subsidiary Star Assembly in Sebeș, Romania.[4]
Licensing to Jatco Ltd
In 2019, the Jatco Ltd, based in Fuji, Shizuoka, Japan, started licensed production for use in Nissan and Infiniti vehicles.[5][6] In this version, input torque is limited to 700 N⋅m (516 lb⋅ft),[7] allowing each of the gearsets 1, 2, and 4 to use only three planetary gears.[8] Slightly modified gear dimensions give it a span of just under 9.1:1.
Ja den 9 växlade havererade alltför för ofta, den nya 8 växlade skall vara bättreVarför slutade dom sätta in 9vxl, mycket fel eller, Nu gäller väl 8vxl
I mitt fall "lärdom" genom 49 år i ämnet genom utbildning, yrket, och utbildat.Herregud vad ni kan....läser ni på om detta med växellådor, eller lärdom genom alla år?![]()
Nej den är 9växlad, 9gtronic som sitter tvärmontetad i SprinterJag tror att du blandar ihop det med de längsmonterade växellådorna, detta är f.ö. en 8-växlad.
En 9-växlaqd Geartronic får inte plats på tvären, det behövs en väldigt kompakt låda för tvärmontering därför används ZF 9HP48 i framhjuldrivna Sprinter. möjligen har dom döpt den till något annat på Mercedesspråk, men jag har inte sett någon sådan info,Nej den är 9växlad, 9gtronic som sitter tvärmontetad i Sprinter
Man blir fundersam hur länge detta ångestform ska pågå.Herregud vad ni kan....läser ni på om detta med växellådor, eller lärdom genom alla år?![]()
Tveksamt om dom var så dåliga, min från -96 t.ex. närmar sig nu 29.000mil utan problem. Det svåra med internet och forum är ju att det är väldigt enkelt att piska upp felaktiga slutsatser på olika sätt. Om 20 bilar av 1000 har problem, blir det lätt en storm på ett forum eftersom de som inte har några problem inte basunerar ut det, medan några få som har problem ibland är väldigt aktiva och därför får väldigt stort genomslag.Man blir fundersam hur länge detta ångestform ska pågå.
Börjar bli synd om ägare av bilar med robotlåda och 9vx lådor. Men så här har det skrivits i alla tider. Men det sämsta skiten är väl lådor före 2003 med skvättsmörjning
Den information jag får fram är att Mercedes har själva modifierat den för att passa framhjulsdrift,men jag hittar inte någon spec.En 9-växlaqd Geartronic får inte plats på tvären, det behövs en väldigt kompakt låda för tvärmontering därför används ZF 9HP48 i framhjuldrivna Sprinter. möjligen har dom döpt den till något annat på Mercedesspråk, men jag har inte sett någon sådan info,
Mercedes använder ju komponenter från många olika producenter, men vill gärna döpa om delarna så att allt framstår som egeutvecklingar.
Det g¨år inte att modifiera en längsmonterad växellåda så att de passar på tvären i en framhjulsdriven bil, det krävs en heltDen information jag får fram är att Mercedes har själva modifierat den för att passa framhjulsdrift,men jag hittar inte någon spec.