• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

5 sprutor hjälpte inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

kullen

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Trots 5 sprutor mot covid har jag fått ett positivt svar att jag troligen har covid. Ett par veckor före jul började vi få lite svaga förkylningstecken först frugan och sedan jag men det gick över efter ett par dagar så där höll det på några gånger vi reflekterade inte så mycket ja ja lite förkyld, vi har ju tagit influensasprutan så det är lugnt. I början på julveckan blev vi dåliga igen den här gången lite mer hosta och trötthet, den här gången höll det i sej lite längre så pass länge så vi tackade nej till julaftonsfirandet med barn, barn-barn och barn-barns-barn. Vi sa nej på torsdagen. På fredagen blev vi bättre och bättre men vi bestämde oss för att testa oss mot covid. Skickade efter självtester från apoteket och testade frugans test var negativt men mitt visade positivt. Vi har testat oss varje morgon sedan dess frugan negativ och jag positiv. I morse kunde vi inte testa oss för vi hade inga testkit kvar. Vi har beställt men leveransen är försenad.
Vi mår bra, känner ingen större skillnad mot tidigare ingen nedsättning av smak eller lukt nedsättning av hörsel och minne beror väl inte på covid.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.235
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Hustruns fader fick också Covid, konstaterat igår, som jag har förstått så är ju inget vaccin 100% men om man är vaccinerad så blir symptomen betydligt lindrigare. Sedan så är det ju ett virus och virus muterar ju hela tiden.
Det är ju skönt att Ni mår bra i vilket fall, själv är både Em och jag lite snoriga så ett test är kanske på sin plats för oss också.

Vi har fö fått 4 sprutor.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Trots 5 sprutor mot covid har jag fått ett positivt svar att jag troligen har covid. Ett par veckor före jul började vi få lite svaga förkylningstecken först frugan och sedan jag men det gick över efter ett par dagar så där höll det på några gånger vi reflekterade inte så mycket ja ja lite förkyld, vi har ju tagit influensasprutan så det är lugnt. I början på julveckan blev vi dåliga igen den här gången lite mer hosta och trötthet, den här gången höll det i sej lite längre så pass länge så vi tackade nej till julaftonsfirandet med barn, barn-barn och barn-barns-barn. Vi sa nej på torsdagen. På fredagen blev vi bättre och bättre men vi bestämde oss för att testa oss mot covid. Skickade efter självtester från apoteket och testade frugans test var negativt men mitt visade positivt. Vi har testat oss varje morgon sedan dess frugan negativ och jag positiv. I morse kunde vi inte testa oss för vi hade inga testkit kvar. Vi har beställt men leveransen är försenad.
Vi mår bra, känner ingen större skillnad mot tidigare ingen nedsättning av smak eller lukt nedsättning av hörsel och minne beror väl inte på covid.
Det var nog väldigt bra att du tagit 5 sprutor. Resultatet av smittan kunde annars varit betydligt allvarligare....

Det är ingen mening att du fortsätter testa dig, se nedan. Din fru bör dock fortsätta.
När du varit utan större symptom och feberfri 24 timmar smittar du inte längre.

1672132803506.png
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Folkhälsomyndigheten anser följande:

Vaccinationen mot covid-19 skyddar mot allvarlig sjukdom och död.

Det är fortfarande en efterhandskonsrtuktion.
Från början var det för att INTE bli smittad och kunna sprida smittan vidare!

Jag tycker absolut man ska ta sina sprutor, jag är inte vaccin motståndare!
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
873
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Trots 5 sprutor mot covid har jag fått ett positivt svar att jag troligen har covid. Ett par veckor före jul började vi få lite svaga förkylningstecken först frugan och sedan jag men det gick över efter ett par dagar så där höll det på några gånger vi reflekterade inte så mycket ja ja lite förkyld, vi har ju tagit influensasprutan så det är lugnt. I början på julveckan blev vi dåliga igen den här gången lite mer hosta och trötthet, den här gången höll det i sej lite längre så pass länge så vi tackade nej till julaftonsfirandet med barn, barn-barn och barn-barns-barn. Vi sa nej på torsdagen. På fredagen blev vi bättre och bättre men vi bestämde oss för att testa oss mot covid. Skickade efter självtester från apoteket och testade frugans test var negativt men mitt visade positivt. Vi har testat oss varje morgon sedan dess frugan negativ och jag positiv. I morse kunde vi inte testa oss för vi hade inga testkit kvar. Vi har beställt men leveransen är försenad.
Vi mår bra, känner ingen större skillnad mot tidigare ingen nedsättning av smak eller lukt nedsättning av hörsel och minne beror väl inte på covid.
Enligt säkra källor så är tillgången på testkit god just nu. Finns både en och 5-pack.
Fortsätt testa er.
 

Anders.pe

HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2024
Trots 5 sprutor mot covid har jag fått ett positivt svar att jag troligen har covid. Ett par veckor före jul började vi få lite svaga förkylningstecken först frugan och sedan jag men det gick över efter ett par dagar så där höll det på några gånger vi reflekterade inte så mycket ja ja lite förkyld, vi har ju tagit influensasprutan så det är lugnt. I början på julveckan blev vi dåliga igen den här gången lite mer hosta och trötthet, den här gången höll det i sej lite längre så pass länge så vi tackade nej till julaftonsfirandet med barn, barn-barn och barn-barns-barn. Vi sa nej på torsdagen. På fredagen blev vi bättre och bättre men vi bestämde oss för att testa oss mot covid. Skickade efter självtester från apoteket och testade frugans test var negativt men mitt visade positivt. Vi har testat oss varje morgon sedan dess frugan negativ och jag positiv. I morse kunde vi inte testa oss för vi hade inga testkit kvar. Vi har beställt men leveransen är försenad.
Vi mår bra, känner ingen större skillnad mot tidigare ingen nedsättning av smak eller lukt nedsättning av hörsel och minne beror väl inte på covid.
Det är ingen ide att den som har testat positivt en gång att fortsätta att testa sig är att kasta bort pengarna, enligt 1177 så är man tydligen smittfri ca 4 till 5 dagar efter förta symtomen, jag testade mig efter fem veckor efter förta positiva testet och visade fortfarande att jag hade covid och det testet var ett man skickade in,
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.835
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Det är fortfarande en efterhandskonsrtuktion.
Från början var det för att INTE bli smittad och kunna sprida smittan vidare!

Jag tycker absolut man ska ta sina sprutor, jag är inte vaccin motståndare!
Så du menar att vaccination inte skyddar mot smitta? Det finns de som är vaccinerade som ändå blivit smittade, absolut, men jag menar att vi är betydligt fler som sluppit smitta, pga vaccination och därför är vi betydligt färre som spridit smittan vidare. Men vaccinationens huvudsyfte är och har alltid varit, att skydda mot allvarlig sjukdom och död. Det är ingen efterkonstruktion!
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.835
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Har inte tagit en enda spruta, har haft covid men var inte ett dugg sjukare än de som tagit alla doser , i USA var det de fullvaccinerade som stod för de flesta dödsfallen ,58 % , är inte emot vaccin generellt , men detta vet jag inte,,,,
Du sprider inte bara smittan vidare. Du sprider även lögner. Lögner som kan generera sjukdom och ytterst död. Dina fabler om USA och mycket annat, har jag också läst om på en del kända antivaxforum. Forum för konspirationsteoretiker, ofta med ett tydligt rättshaveristiskt beteende! Det är helt ok att tro att hela världen konspirerar och hittar på och att det är bara man själv som sitter på facit, men snälla..., håll det för dig själv! Ett Gott Nytt smittfritt år på dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen