• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

5-ans växel pajade

F

F.d. 13647

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: ducato 14
Chassietyp: Flatgolv
Motortyp: 1,9TD
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Hymer
Husbilsmodell: hymertramp
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Växellåda
Hej!problem 5-ans växel pajade på min husbil,fiat ducato ,hymertramp 1988 års modell,1,9TD,är det någon som vet någon billig verkstad runt emmaboda kommun,tex kalmar,blekinge,kronoberg.MVH.Ken
 
F

F.d. 13962

Guest
Hej
det här är Krippa som själv har samma problem jag har forskat lite om problem med växel lådorna på fiat och konstaterat att alla som har bilar äldre än 2001 har mycket större chans att för eller senare få problem med lådorna har en kompis på jobbet som har fiat från 1999 som efter 3500mil fick laga femmans växel 6000mil fick byta hela lådan nu till din fråga jag har hittat några verkstäder en i Linköping (Bossings) är nog lite för långt bort för dig men det är ju bra att få några olika priser han tar 12500 för mtrl och arbete inkl moms en i stockholm Kihlstömsbil lite oklart om priset ännu mellan 12-14 tusen
Lycka till:spinny:
Krippa
 
Toppen