• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

230v

F

F.d. 55971

Guest
Hej!

Som nybörjare så har jag kopplat in husbilen till 230v stolpe men känns som elen fortfarande är från batteriet. Brukar det finnas något kontakt man måste sätta på eller hur ser man att saker fungerar nu på 230v?

S

StorDansk

Guest
Sv: 230v

Hej, har ingen lösning på ditt problem men skriv gärna vilken bil eller elsystem
det handlar om, då är jag säker på att någon kunnig och hjälpsam medlem kommer till unsättning, lycka till, det är säkert nåt jätte enkelt!

F

F.d. 58882

Guest
Sv: 230v

I allmänhet är all belysning 12 volt så den får du från batteriet som laddas av strömmen från stolpen. Varmvatten drivs av gas eller 230V aldrig av 12 volt. Kylskåpet kan drivas av 12 volt eller gas om motorn är igång. Är motorn avstängd så är det gas eller ström från stolpen som gäller. Värmepannan drivs av gas eller strömmen från stolpen men fläktar o.d drivs av batteriet. Det finns omkopplare för driftsalternativ till värme, varmvatten & kylskåp.

Bennie

Toppen