Carthagofrik
FD HBK Medlem
+24 Inne. Tur man har en vinterbil!!!
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Är impad på hur våra Tyska husbilar är isolerade.+24 Inne. Tur man har en vinterbil!!!![]()
Hej
Det vaar bara -23 i Mora i Fredagskväll,men Tysken (Knasuen)hade VINTERTÄCKET på stackarn.
Vidhem som har en RIKTIG vinter HB och inget surrogat.
/Vidhem
Hej. har +24 inne utan vintertäcke och ej värme på, de du vidhem.![]()

Vad är du nu? fortfarande kallt ? Klarar alla modeller av Carthago det bra i kylan? har funderat att byta, Vilka av modeller klarar det bäst?
//

Håller med dig jättemysig i kylan, men har hittat två svaga punkter i vår bil när det börjar närma sig -20.
1/Avtappningskranarna i vä främre stuvutrymmen. Har en trådlös tempgivare där för att hålla koll och när det blir -17 är det gränsfall, startar man fläkten under förarstolen så åker tempen upp 3-4 grader i stuven. Tror det får bli två meter 10W värmekabel där som man kan aktivera när det blir riktigt bistert.
2/ Garaget har ett isolerat enkelgolv och där på golvet på vissa ställen kan det bli minusgrader när man närmar sig -20.
Testade duschen som finns där när det var -17 och den funkade inte helt perfekt direkt utan det kom lite sakta men sen spruttade det igång. Slangen låg på golvet. Jag har en 200W frostvakt monterad i utrymmet och är vi utan 220 värmer bränslecellen som finns monterad i garaget. Det har räckt så här lång i alla fall.
Ska bli spännade att testa någon riktig köldknäpp på sådär minus 30.
XL 5,8 // Peter