• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

20 kilogram

chipson

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Sala
HBK-Nr
2494
Medlemskap
2024
Är lite sysslolös så jag tänkte starta ett ”krig” Läste i en spansk dagstidning att hundar av vissa raser och alla hundar som väger mer än 20kg skall förses med munkorg i de allra flesta kommuner i Spanien. Trots mina 8 år på kusten kan jag inte påminna mig att jag sett en hund vägandes mer än 19,5kg. Tag det gärna personligt, men förklara för mig om det beror på att hundar inte kan läsa eller brister hos ägaren. Döda mig inte av avataren framgår det att jag är djurvän.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
"Trots mina 8 år på kusten kan jag inte påminna mig att jag sett en hund vägandes mer än 19,5kg."


Hur många renar har en renägare, om du frågar honom/henne?

Svar: Tre.

Pålle
 
Senast ändrad:

tegelrygg

HBK Medlem
Inlägg
241
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27847
Medlemskap
2024
Tja varför inte, men smidigare hade varit att lagstadga om att hundar ska hållas i koppel. Jag tycker det är ett ofog med att hundar springer lösa i princip överallt i Spanien.
 

chipson

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Sala
HBK-Nr
2494
Medlemskap
2024
Tja varför inte, men smidigare hade varit att lagstadga om att hundar ska hållas i koppel. Jag tycker det är ett ofog med att hundar springer lösa i princip överallt i Spanien.
Hundar skall i E hållas i koppel, bekymret är att dom kan inte läsa. Och uppenbarligen inte ägarna heller.
 

tegelrygg

HBK Medlem
Inlägg
241
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27847
Medlemskap
2024
Hundar skall i E hållas i koppel, bekymret är att dom kan inte läsa. Och uppenbarligen inte ägarna heller.
Okej det visste jag inte men det är ju riktigt bra att lagen redan finns. Att den inte efterlevs i någon större utsträckning är däremot tråkigt. Tror du vi kommer få se lösa hundar med munkorg?
 

chipson

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Sala
HBK-Nr
2494
Medlemskap
2024
Okej det visste jag inte men det är ju riktigt bra att lagen redan finns. Att den inte efterlevs i någon större utsträckning är däremot tråkigt. Tror du vi kommer få se lösa hundar med munkorg?
Är skeptisk hundar har dålig läsförståelse och hundägare om möjligt sämre.
 

chipson

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Sala
HBK-Nr
2494
Medlemskap
2024
Det här kriget gick väl så där...Hissar vit flagg och önskar alla God Fortsättning. Nu inte lika sysslolös, beordrad att dammsuga hela bilen och byta lakan.
 
Toppen