• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

180w cigguttag FIAT

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Jag har ingen spänning i 180w uttaget som sitter sidan om det vanliga cigguttaget (Fiat ducato 2013)
Var finns säkringen för detta uttaget?
Det vanliga cigguttaget har sin säkring i motorrummet, ingen av säkringarna är trasig.
Jag kan i instruktionsboken inte se någon hänvisning till var säkringen är placerad.
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: 180w cigguttag FIAT

Jag råkade ut för samma fel på min Fiat 2013 Vi skulle dammsuga med en 12 v dammsugare på 120 w. Det fungerade i några minuter sen stannade dammsugaren. Jag kollade säkringarna men alla var hela. Det är samma säkring till båda uttagen på min bil. Jag plockade isär instrumentbrädan så jag kom in under uttagen. (inte helt enkelt) Hittade inget fel utan gav upp och monterade ihop grejorna igen och när jag testade så vips var det ström i båda uttagen igen.
Troligtvis blev det varmt när vi dammsög och det blev glappkontakt, sen när jag röde om bland kontakter och kablar så fungerade det igen.

JOE
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: 180w cigguttag FIAT

Jag råkade kortsluta uttaget när jag tog ur en anslutning. Efter kontroll i säkringsboxen som på min bil, Ducato -08, sitter i panelen till snett nedanför till vänster om rattstången, hittade jag den utlösta säkringen. Jag minns inte vilken grupp det var som hade utlösts, men jag fick plocka ur en säkring i taget för se vilken det var.

Tips! Bossing i Linköping säljer säkringar som markerar med en lampa som tänds om de har löst ut.

Johan K.
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Sv: 180w cigguttag FIAT

Jag var hos en Fiat verkstad idag med ett garantifel och bad dom kolla 180w uttaget (säkringar är inget garantifel). Säkringen satt i motorrummet, som Marpetbo skrev.
Det stod i Fiats verkstadshandbok men inte i bilens instruktionsbok:confused:
 

Knaus01

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Falkenberg
Jag har ingen spänning i 180w uttaget som sitter sidan om det vanliga cigguttaget (Fiat ducato 2013)
Var finns säkringen för detta uttaget?
Det vanliga cigguttaget har sin säkring i motorrummet, ingen av säkringarna är trasig.
Jag kan i instruktionsboken inte se någon hänvisning till var säkringen är placerad.
Kolla om detta kan va nåt!Cigar lighter (power outlet) fuses in the Fiat Ducato are the fuses F33 (Rear current outlet), F44 (Cigar lighter, Front current outlet) in the Dashboard Fuse box, and fuse F56 (Rear passenger’s current outlet) in the Optional fuse box on the right central post.
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
942
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Vid något tillfälle så använde jag däckkompressorn i cig uttaget och då gick säkringen som satt i motorrummet. Jag vet inte var Fiat har tänkt att den ska kopplas in.
 
Toppen