Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
På 180hk sitter en kamkedja mot att på dom andra sitter en kamrem.
Mellan 130 och 150 hk skiljer 16000 kr!
Visst behöver man mer kraft från en slö 130 hk och 150 hk men jag undrar vad som kostar.
Är det inte bara en inställning?
Vad skiljer mekaniskt mellan dom nya 150/180hk?
Som husbil skiljer det 25-30000kr mellan dessa,köper man en budbil
skiljer det 10000kr![/QUOT
Jag håller också på att undersöka de olika motor alternativen och vad som skiljer dem åt mer än tilläggspriset på 47 400:- för 180 hk motoren. ( Bengt i Örkelljunga / Carthago ).
Det måste vara något mekaniskt på 180 hk motorn som gör att den väger 11 kg mer, ganska mycket extra järn/aluminium.
Är det någon som vet om Fiat har en riktig automatlåda på gång ?, har hört ryktas om detta.
( Bara inte Fiat tillverkar den själva. Då kan man glömma den. Har ingen lust att vara testpilot )
//T
Enligt Nils på Husbilslandet är smidda kolvar och vevstakar på 180 hästarn,därav viktskillnaden.
Anders