• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

12volt back up

portugalien

FD HBK Medlem
Kommun
Tanum
HBK-Nr
12765
Medlemskap
2024
Funderar på om man kan försörja bilens elsystem med hjälp av bodelsbatteriet via sladd mellan bilens cigg.uttag och motsvarande i bodelen, om generatorn skulle sluta ladda.
Om man kör på parkeringsljus borde det inte vara så värst stor elförbrukning.
Kör en gammal bil utan alltför mycket elektronik,med mekanisk bränslepump.

portugalien

FD HBK Medlem
Kommun
Tanum
HBK-Nr
12765
Medlemskap
2024
Där är säkert sjutusen andra grejor som kan paja. Skall du ha kopplingsvajert med dig, hjullager, bränslepump? Normalt underhåll och sen håller man tummarna. Titta på denna här Fiat ducato Van 2.5 D säljes på Gotland - Blocket nästa ägare skall njuta fler mil
Nej,man kan inte helgardera sig men jag har bra koll på konditionen på lager,drivaxlar och koppling,bytte allt förra året. Generator klarar man sig utan om man kan ladda startbatteriet på camping eller ställplats,men hur långt kan man köra? Hur får man stopp på motorn utan stoppmagnet?
Startmotor klarar man sig inte utan,inte rekommenderat att bogsera igång en bil med katalysator.

Toppen