• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

12V TV med inbyggd Blu-ray, finns det?

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2026
Vi funderar på att köpa en TV till bilen. Eftersom vi har en blu-ray spelare hemma så har vi också en del sådana skivor. Känns som att det skulle vara blu-ray i bilen också då så att samma skivor kan spelas.

Frågan är då om det finns små 12V TV med inbyggd blu-ray spelare.? Eller finns det separata spelare för 12V?

Sv: 12V TV med inbyggd Blu-ray, finns det?

Känner inte till någon 12 volts tv med inbyggd blu-ray spelare men jag vet att LG har en blu-ray spelare som både går på 230v och 12v. Vet inte vad modellen heter men den går att hitta på eBay.

71rpzT-lv0L._SX522_.jpg

https://www.amazon.de/LG-Blu-Ray-DVD-Player-CAMPING-WOHNMOBIL/dp/B010VOF6V2

Det får kanske bli en lös spelare. Jag har grävt lite mera bland dessa och sett att åtskilliga drivs med 12V via medföljande 220V>12V adapter. En DC/DC-omvandlare som säkerställer 12V kan kanske behövas i bilen om nu dessa apparater är känsliga för lite högre spänning.

Lite bökigt med fjärrkontrollen bara om man, som jag, vill ha apparaten undanstoppad i ett skåp som bara öppnas för att sätta i en skiva. Alternativet är att ha både TV och spelare lösa och instoppade.

Det är ganska skönt att ha tv:n undanstoppad, då blir det inget onödigt slötittande, och man upplever mer av resmålet! :)

Tillbaka
Toppen