• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

12 volts dragning i bodel..

F

F.d. 28653

Guest
Är urkass på 12 volts lekar :twitcy:
Har en kylbox som ska 5 amps säkring.. via cigguttag,, ska monteras 2 st cigg uttag
Har ett 120 amps batteri 12 volt då, så långt allt rätt hoppas man, :wink:
Behöver väl en jordkabel modell större till chassiet, har jag fått för mig. Sen pluskabel till en säkring al a 5 amp sen vidare till cigg uttaget, En säkring per uttag tänker jag? och sen antar jag att den bruna på denna bild är jorden som då kopplas till chassiet på bilen.. :confused:
Något annat man bör tänka på..

DSC01678.jpg


DSC01679.jpg
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.561
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: 12 volts dragning i bodel..

dra en svart kabel 2.5mm till - på batteriet och en röd kabel 2,5mm med säkring på 5A till + på batteriet. batteriet är väl redan jordat. har du 2.5mm kabel kan du ha en ledningslängd på max 7m. 3.5m svart + 3,5 m röd blir tillsammans 7m. Vill du ta ut mer ström än 5A måste du grövre eller kortare kablar. + kabeln skall gå till mitten på cigarettändareuttaget och minus skall kopplas till cigguttagets hölje. Det ser ut som om den rödsvarta är + o den bruna -.
ha det
 
F

F.d. 28653

Guest
Sv: 12 volts dragning i bodel..

Tackar så mkt. Peter :wink:
Grejor inhandlade idag blir nog ut och koppla lite el i lilla olga i morgon bitti,,
 
Toppen