• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

12 volt till tv

Mats.falkgmail.com

HBK Medlem
Kommun
Ystad
HBK-Nr
14142
Medlemskap
2025
Varför får jag inte ström till min tv förstärkare
Har kollat säkringar under soffan alla är hela
Finns det fler säkringar någonstans
Har en MC Louis 2019

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Varför får jag inte ström till min tv förstärkare
Har kollat säkringar under soffan alla är hela
Finns det fler säkringar någonstans
Har en MC Louis 2019
Antar att du menar en antennförstärkare. Har du haft bilen länge? Har det fungerat tidigare? Har du kollat var matningen till förstärkaren kommer ifrån? Ibland kopplas matningen bort och ibland finns det en brytare. Många TV aparater har inbyggd förstärkning av antennsignalen och då kan extern förstärkare behöva stängas.

Mats.falkgmail.com

HBK Medlem
Kommun
Ystad
HBK-Nr
14142
Medlemskap
2025
Antar att du menar en antennförstärkare. Har du haft bilen länge? Har det fungerat tidigare? Har du kollat var matningen till förstärkaren kommer ifrån? Ibland kopplas matningen bort och ibland finns det en brytare. Många TV aparater har inbyggd förstärkning av antennsignalen och då kan extern förstärkare behöva stängas.
Ja jag menar antennförstärkaren + uttaget till tv 12 v fungerar inte slutade helt tvärt

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Ja jag menar antennförstärkaren + uttaget till tv 12 v fungerar inte slutade helt tvärt
Då har du troligen en hängsäkring till det uttaget någonstans, eller att något blivit oxiderat som Leif skrev. Försök följa kabeln till uttaget bakåt. Alternativt drar du en ny, avsäkrad matning. Se då till att koppla bort och isolera den gamla matningen, om spänningen slulle komma tillbaka.

Toppen