• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

12 volt Hymer

Gabbe

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2026
Hej, var kan man hitta en plint eller liknande med 12 v. Önskar montera en fläkt bakom kylskåpet utan att riva sönder hela bilen. :D Hymer B 614 CL.

Trevlig sommar till alla......
Gabbe//

Gabbe

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2026
Sv: 12 volt Hymer

Hej och tack för svar, jo det har jag sett tidigare men när jag tog 12 v från en plint med blå kabel och jord från ett stift med grå kabel så började innebelysningen att glöda, kändes inte bra. jag är ute efter en "ren" 12 v. har sett att det finns blå som sitter på kyslskåpet och tror mig läst här att den kommer från startbatteri och användes när man kör. Kommer att prova där.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

har sett att det finns blå som sitter på kyslskåpet och tror mig läst här att den kommer från startbatteri och användes när man kör. Kommer att prova där.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tänk bara på att kabeln från startbatteriet/generatorn som håller kylan i skåpet, bara är strömförande när bilen är igång och generatorn laddar.
Så då går inte fläkten när ni står uppställda.

M.v.h. JANKRO.

Gabbe

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2026

Hej, den som söker skall finna, och det stämmer. Fläkten snurrar på nu.... Tackar för tipset, efter lite letande bland plintar och "minus" på bra ställe så fixade det sig.
Gabbe//

Toppen