tulpenmichel
HBK Medlem
Hej. Vi är på väg att köpa ny 12 volt TV. Det nämns att man ska se till att DVB-T2 och H.265 HEVC är med. Vad har ni köpt för apparater och är ni nöjd? Skulle ni köpa samma igen? Hälsingar Sonja och Michael
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Stort tack för ditt inlägg.Hejsan, lite kort info bara, för nu gäller det hur mycket programutbud ni vill se på TV'n.
Här i Sverige sänder de ju numera bara TV1, TV2, (TV4 än så länge) och barnkanalen från masterna.
För att se fler program m.m. så krävs det datuppkoppling på något sätt samt ab.
Antingen en smart TV uppkopplad till en telefon eller mobilrouter.
Eller en intelligent dongel/sticka/hub intucken i ett HDMI uttag på vilken gammal enkel TV som helst och datauppkoppling, då blir behovet för nyare TV bara hur bra upplösning man vill ha på bilden.
En Hub och ett ab. från BOXER, datauppkoppling samt en gammal TV funkar bra och enkelt utan att göra reklam, men det finns massor med andra varianter och appar som man kan ha i sin smart TV eller sticka/dongel som fyller samma behov men med lite mer inställningar.
Sedan kommer ju om ni vill se på TV i övriga Europa och deras sändningsutbud som kräver vissa mottagare för att fungera.
Lite krångligt, men för Sverige gäller först och främst om fyra vanliga kanaler från masterna räcker, eller om ni vill ha flera, samt då helst ett mobilt bredband med obegränsad surf.
Båda era krav på kanalväljare och mer än det borde uppfyllas av TV som säljs nu, även om de gärna prånglar ut gamla grejer så länge de har.
M.v.h. JANKRO.
Har haft LTC tidigare fungerar bra
![]()
LTC LED-Tv 19 tum utan DVD
Våra LED-TV passar såväl i båten, husvagnen som i köket eller sovrummet. De...www.campingvaruhuset.se
Stort tack för ditt inlägg.
Tack men tyvärr har jag enbart upp till 20 tum plats.Har en 24 " Carbest med bild i HD. Lite plonkit ljud blir det med de små högtalarna, men bilden är knivskarp och har inbyggd dvd
Tack men tyvärr har jag enbart upp till 20 tum plats.