• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

10 Gb på en månad med Fogg

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag lyckades göra av med 10 gigabytes på en månad med Foggs abonnemang. Tidigare har jag aldrig varit i närheten av sådan förbrukning.

Mitt problem är att jag idag (23/7) ska få tillgång till 10 nya Gb men de har inte dykt upp än. Frågan är när Fogg tycker det är dags att fylla på med nya giggar. Någon som varit i samma sits?

Jappe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: 10 Gb på en månad med Fogg

Jeg testet det samme med 1GB utgaven - det ser ut til at de oppdaterer kvoten i løpet av dagen, mulig nokså sent på dagen. Hadde ikke ny kvote kl 12, neste kontroll på kvelden og den nye kvoten var aktiv.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag lyckades göra av med 10 gigabytes på en månad med Foggs abonnemang. Tidigare har jag aldrig varit i närheten av sådan förbrukning.

Mitt problem är att jag idag (23/7) ska få tillgång till 10 nya Gb men de har inte dykt upp än. Frågan är när Fogg tycker det är dags att fylla på med nya giggar. Någon som varit i samma sits?

Jappe

Lugn Jappe, det kommer 10 nya senast imorgon.
Skaffa några gratis Fogg att ha i reserv, du kan beställa med olika epostadresser.

F

F.d. 4220

Guest

om det är flera dagar kvar nästa gång du hamnar i den sitsen går det att köpa extra gb på deras sida.

//Stefan

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag instämmer att det går mycket med Gb än jag vanligen gör av med per månad.

Jag har kollat allt så jag tror att det är något som inte stämmer med fogg och deras förbrukning. Jag har påpekat detta till kundtjänst men de sa att alt var som det ska, men nu när andra upplever samma så börjar jag undra.

Nyhlen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2025

Det kan vara så att om bandbredden på anslutningen är stor skickas video med högre kvalitet och dämed går det åt mer
/ Thomas

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Men då borde det ta slut med rena Telenor också?
Jag använder det på samma sätt.

I

Ice-Man

Guest

De senaste fem dagarna har det enligt min 4G-router gått åt 17,5 Gb. Ungarna har väl gjort av med det mesta av den trafiken på Skype, surf, filmer etc...
Tur att jag har abonnemang utan trafiktak....

Ett lätt sätt att kolla om dataförbrukningen stämmer jämfört med Fogg är ju att kolla antingen i routern om man har en sådan, eller direkt i programvaran för modemet. Brukar finnas dataräknare.
Annars finns det fristående program som håller koll på hur mycket data som skyfflas. I Android är det inbyggd dataräknare på 3G/4G-anslutningen - det finns även fristående appar som håller koll på samtlig datatrafik.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det är lätt att ta reda på förbrukningen i Foggs History. En anledning till stor förbrukning är alla uppdateringar av appar, de kan variera från några få till hundratals MB. Kartorna kan vara på flera GB.

image.jpg
Klicka för större text!

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Den vyn har jag full koll på och det är det som gör mig lite undrande att det tar så mycket.

Uppdateringar av appar samt annat är jag medveten om men detta sker inte automatiskt och jag vänta med uppdateringar tills jag är hemma.

Jag använder Fogg så som jag använde mitt andra abonemang och då kom jag aldrig upp till 10GB/mån men med Fogg gör jag det. Det är det som är underligt.

Det är lätt att ta reda på förbrukningen i Foggs History. En anledning till stor förbrukning är alla uppdateringar av appar, de kan variera från några få till hundratals MB. Kartorna kan vara på flera GB.

Visa bilaga 73839
Klicka för större text!

F

F.d. 53267

Guest

Jag har kollat min förbrukning för 6 olika dagar och funnit att
på 5 av dagarna stämmer Foggs siffror exakt med Modemets
räknare men på 1 av dagarna angav Fogg 60 MB och Modemet
35 så där skiljer det mycket. Det är dock en liten mängd så det
vore bra om någon med större förbrukning också kunde kolla.

G

GunDogs

Guest

Det finns en app på AppStore som mäter din användning både upp och ner på wifi och 3G. Kan ju vara värt att kolla om det skiljer i mätningen mot Foggs egen.

Glömde ju skriva vad den heter: DataMan

Senast redigerad av en moderator:
I

Ice-Man

Guest

Har du ingen dataräknare i din router eller inte kör via router så finns t.ex. denna lilla skrivbordsgadget för Windows 7/8 m.fl. : Windows Desktop Gadgets - Network Meter Gadgets Version 9.5
Jag har kört den i många år, funkar fint. Jag kör fler gadgetar från samma utvecklare...

Vad gäller Android så finns t.ex. denna: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.radioopt.tmplus eller denna: https://play.google.com/store/apps/details?id=lfr.yxlk.statcis
Jag har inte kört någon av dem eftersom jag inte är intresserad av att veta förbrukningen över WiFi och den inbyggda räknaren för 3G/4G funkar fint för mig.

C

Cat3208

Guest

Jeg har også hatt en overaskende dag med stort forbruk.
4,7 Gb på en formidag og jeg har sjekket mot loggen på min mac.
Satt og surfade i udevalla den 12.juni 08:00 og periodevis til 12:00.

Det er noe som ikke rimer, 4,7 Gb på noen få timer nooop men følger nå bedre med, det var forøvrig i hovedsak nedlasting. ingen streaming og jeg er vant med å bruke ICE i mange år og har aldri vært oppe i den mengden

Kontaktet support for å sjekke om de kunne angi noen bedre informasjon om bruken.
min Huawei 4G indikerer samme mengde så noe har skjedd.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har ingen erfarenhet av Mac men när jag ibland startar mina laptops kan det vara ett 30-tal säkerhetsuppdateringar och annat som tar lång tid att ladda hem och installera. Detta görs automatiskt och jag antar att det är åtskilliga GB som laddas ned. Som tur är har jag 80 GB/månad i min router.

Foggkorten sitter i två iPads.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er endel tjenester som skrur opp volmet om hastigheten øker - gjelder spesiellt streaming tjenester som automatisk går opp i kvalitet spesiellt på video.

Toppen