• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

öland

• Startad av Startad av F.d. 25038
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 25038

Guest
Hej är lite nyfiken på hur många hbkare som är på öland idag
sitter själv vid havsbrynet alldeles ovanför sandvikscamping hur gött som helst sitter å tränar till ölträffen !;)

Sv: öland

Låter mycket trevligt, både platsbeskrivningen och sysselsättningen.
Det är ingen HBK-plats ni hittat väl?
Skulle den platsa där? Annars skulle jag gärna se koordinaterna som ett tips till dem som vill kolla platsen själva vid tillfälle.

Hej HBK-are
Sitter i Borgholm vid böljande havet, halvklar himmel , idag gott om plats mellah h-bilarna, värre igår kväll svårt att hitta plats och inte blev det bättre när några " 4 meters vakter " började tjabba om regler.Det krävdes mycket tålamod, envishet och skicklig driver för klämma sig mellan h-bilarna.Ha det bra i väntan på solen.
Stig & Kristina :twitcy:

Den låg i närheten av Smedby återkommer senare med mer info fanns toa samt brygga (bad)sitter just nu vid en annan hbkplats sandvik jordhammarsvägen kord n 57 05´37 E 16 52`39 ser blå jungfrun
hej kristina vore kul å språkas igen grannarna från räkfrossan.
Sitter här i solnedgången å saknar några wärmlänningar??;)

Senast redigerad av en moderator:

Äleklinta är finaste platsen på Öland. Varför inte det näst bästa... Djupvik camping!!!
Rekommenderas - funnits sedan 60-talet, enkel och vackert belägen, 85:-Dygnet. Mycket trevlig personal - familjeägd i 3 (?) generationer- som kämpat mot alla sommarstugebyggarna som inte vill ha mobila gäster inom synhåll!
Ha det bäst!
Lars och Ann-Charlotte

Varit utan dator (glömt hemma) Efter en vecka på Öland missade jag detta:swoon:
Bevistar vanligtsvis inte campingar men denna låter trevlig :D

85 kronor :)

Gurra

Var ligger den ?hittar den inte i "vanliga"katalogen

Hmm Familjeägda campingar brukar vara lite särpräglade av ägarna brukar vara trevligt :)

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Djupviks Camping [/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Tel. 0485-743 03[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Djupvik, [/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]387 91 BORGHOLM [/FONT]

Där finns ingen hemsida var jag sett.

Gurra

Hej här kommer kordinater till en eventuell blivande hbk plats
N 56 24`55 E 16 24`21
Torrtoa samt hwc badbrygga samt plats för fågelskådning och säl
Eckelsudde heter stället

Bilagor

• Bild.jpg
    Bild.jpg
    2,8 MB · Visningar: 7

Ja vi med hamnade på Öland efter vår resa norröver i landet (känns nästan som hemma).
En av vårafavoritplatser här är Bläsinge. Mycket folk när vi kom. Hoppas nu att vi får eet par dagar med sol o bad innan vi kosan hemåt styr. //Cina

Ja vi med hamnade på Öland efter vår resa norröver i landet (känns nästan som hemma).
En av vårafavoritplatser här är Bläsinge. Mycket folk när vi kom. Hoppas nu att vi får eet par dagar med sol o bad innan vi kosan hemåt styr. //Cina

Står i Degerhemns Gästhamn intill Cementas fabrik ca 250 meter har varit på Öland i 12 dagar med avstickare till Kalmar bara lite regn för ca 1 vecka sedan då det kom störtskurar och åska.
Inväntar djuphavsfiske utanför Kårehamn på onsdag om det blir väder och laxen nappar.

Tillbaka
Toppen