• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Övning ger snart färdighet

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Satt i går kväll o plåtade men inte ett enda kort av 120 blev bra.
Gick ut vid 5,15 idag o plåtade 1-2 kort av lika många går att använda.
Har ett 120-400 med en mellanring x 2 när jag fotat. Svårt som bara den, men vågar mig nu på att ratta mer.
Ringde min fotoaffär häromdagen och sa att grejerna jag hade inte funkade så bra, jag får ju bara suddiga bilder. Men nu får jag nog ringa o säga att det var SPK (skit på knappen).
Så dessa blev det i morse, så ge inte upp.



ddd 110-1.JPG

ddd 112-1.JPG
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Övning ger snart färdighet

Klag int! Tänk tillbaka på gamla ångkameran före uppfinningen av framkallningsdosan. Mer än 3 rullar att dra fram o tillbaka genom D-76 badet, sedan fixering, sköljning, torkning. Det var bara negativen. Resten orkar man inte ens skriva om.

Digitalt är grejer det. Bara att trycka, trycka.

Tryck mera!

Alve
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: Övning ger snart färdighet

Jag är den förste att hålla med, även om jag inte har den proffsutrustning, som Ragge har. Roligt är det i alla fall att fota. Man ser tänkbara kort överallt där man går i naturen. Ett av mina kort, av många, på Valborg på Grännaberget tyckte jag själv blev bra. Jag ville fånga solnedgången över Vättern och elden på berget. Lägg märke till solnedgången genom eld och rök. Jag är även tacksam för kritik så jag kan lära och bli bättre... Mvh Matts Torebring
 

Bilagor

  • IMG_1080.JPG
    IMG_1080.JPG
    2,7 MB · Visningar: 2
Senast redigerad av en moderator:

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Övning ger snart färdighet

Inte visste jag att du kände Gunde!!:twitcy:

Fina bilder Susanne!

Ha det gott!
 
Toppen