• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Övernattningsförbud Gotland

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Övernattningsförbud Gotland

Det finns inga gotlänningar i Visby på sommarhalvåret. Då hyr de ut sina Visby-bostäder till fastlänningar. :)

Visbygutarna flyttar ut i sommarstugor, husvagnar, kompisar mm redan på våren och återkommer inte förrän V 32 (Medeltidsveckan).
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Övernattningsförbud Gotland

Har planerat att vara på Gotland nästa vecka. Min undran till er som vet läget på Gotland,,,, är början av Juni en bra tid med avseende att slippa fullbokade Campingar och trängsel på de populäraste ställplatserna?
 

Gotand

FD HBK Medlem
Inlägg
213
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023
Sv: Övernattningsförbud Gotland

Har planerat att vara på Gotland nästa vecka. Min undran till er som vet läget på Gotland,,,, är början av Juni en bra tid med avseende att slippa fullbokade Campingar och trängsel på de populäraste ställplatserna?

Början av Juni är den bästa tiden här på Gotland, alla kategorier, förutom badtemperaturen, vid havsbad. Så välkommen till Gotland. Möjligen så är inte alla Campingar öppna, första halvan av Juni. Men det är ju desto lättare att "fricampa", nu på försäsong.
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Övernattningsförbud Gotland

Jepp, vi åker över den 5/6.

Rekommenderar Fårö camping på Fårö, Blå Lagunen eller MixRanch i norr och Öja kvie i söder. (Se ställplatslistan).

Kommer du iland på natten så läs tråden "http://www.husbilsklubben.se/forums/t61108-3/#post464868"

Hej, tack för bra information. Jag har en fråga om Fårö Camping, heter den något annat då jag inte kan finn någon information om en camping med detta namn?
 
F

F.d. 50250

Guest
Sv: Övernattningsförbud Gotland

Vi planerar att åka till Gotland V27 då min semester börjar. Det blir nog två veckor vi stannar.

Var där två veckor förra året och de var de bästa veckorna vi hade, riktigt fint väder med sol varje dag. :)
Vi hade inga större problem att hitta övernattnings ställen.

Och i år kommer vi åka runt och fri kampa igen. Det blir säker ett besök på blå lagunen igen bland andra fina ställen på Gotland.

Ser verkligen fram imot detta.

Per
 

Gotand

FD HBK Medlem
Inlägg
213
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023
Sv: Övernattningsförbud Gotland

Hej. Det finns mig veterligt 3 campingplatser på Fåröen. Solhaga Camping, Sudersands camping samt en vid Ekeviken. Tror han kallar den Ekevikens Camping. Sedan finns en enklare ställplats vid Lauterhorns hamn.
Göte A
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Övernattningsförbud Gotland

Början av Juni är den bästa tiden här på Gotland, alla kategorier, förutom badtemperaturen, vid havsbad. Så välkommen till Gotland. Möjligen så är inte alla Campingar öppna, första halvan av Juni. Men det är ju desto lättare att "fricampa", nu på försäsong.

Alla årstider är bra på Gotland...om man gillar väder.
Själv tycker jag att bästa tiden är i slutet på augusti då allt stök är över och vattnet är ljummet.
Ett kvällsbad på Norst Auren... ensamna, grill, å en flarra vin på stranden slår det mesta.
Samt att Gotlänningarna njuter av lungnet.

Bosse
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Övernattningsförbud Gotland

Hej, tack för bra information. Jag har en fråga om Fårö Camping, heter den något annat då jag inte kan finn någon information om en camping med detta namn?
Den jag tänkte på var Ekevikens camping men de andra två går ju såklart lika bra samt även ställplatsen i Lautershamn. Sen har vi några smutronställen. Gamelhamn, Kuten, Fårö kyrka, Digerhuvud, Langhammars och Ryska kyrkogården.
 

Gotand

FD HBK Medlem
Inlägg
213
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023
Sv: Övernattningsförbud Gotland

Alla årstider är bra på Gotland...om man gillar väder.
Själv tycker jag att bästa tiden är i slutet på augusti då allt stök är över och vattnet är ljummet.
Ett kvällsbad på Norst Auren... ensamna, grill, å en flarra vin på stranden slår det mesta.
Samt att Gotlänningarna njuter av lungnet.

Bosse

Du har så rätt. Eftersäsongen är lika bra den, bara inte höststormarna, har börjat. :)
Speciellt om man gillar att ta ett dopp, i havet.
 

B-O

HBK Medlem
Inlägg
79
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
6061
Medlemskap
2024
Sv: Övernattningsförbud Gotland

Vi var två veckor på Gotland i juli 2013 och fricampade alla nätter. Inga problem med trängsel eller att hitta ställplatser. Vi åkte runt på hela Gotland.
/B-O
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Övernattningsförbud Gotland

Det är ju helt otroligt att vi husbilsåkare är så hemska att vi medför "stora problem med dumpning av sopor i och kring papperskorgar och stör den allmänna ordningen". Detta är ju olagligt och kan bestraffas... har man gjort det förresten? Varför agerar man mot en en grupp som husbilsåkare och inte mot dessa problemskapande beteenden istället? Jag kan inte annat än att känna mig kränkt över att de ämnar att försöka ta ifrån mig min demokratiska rätt att göra vad jag vill i mitt fordon. Jag kommer nog aldrig att åka till Gotland.

Johan K.
Redan gjort så glöm det trots att dom skickar mail om erbjudande till jul och alla övriga högtider. Dom har kanske haft besök av Waxegård.
 
Toppen