• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Över 3,5 t i Tyskland

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Över 3,5 t i Tyskland

Lite att tänka på. Ingen kul läsning över 3,5 t. Dyrare böter vid fortkörning bl.a.



/M
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Över 3,5 t i Tyskland

Artikkelen handler om de tyske kjørkortsreglene og overgangsordningene.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Över 3,5 t i Tyskland

Finns där någon svensk eller engelsk version av PDF-filen?
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Över 3,5 t i Tyskland

vill någon vara snäll och översätta
tackar på förhand
Ronny

Känns inte vara värt mödan. Det mesta redan behandlat i denna och andra trådar och till betydande delar saknar artikeln relevans för andra än tyskar (avsnitten om skatt, försäkring och besiktningsregler).
Den översiktliga sammanfattningen i slutet av skriften säger tillsammans med de avbildade skyltarna t vänster allt väsentligt; förbudsskyltarna gäller alltså även för husbil över 3.5 ton. P-skylten gäller endast för bilar upp till 2.8 ton.

Billiga fortkörningsböter, om nu inget har ändrats sedan 2012?

aake
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Över 3,5 t i Tyskland

Börjar misstänka att jag i min enfald gått på en blåsning.

Inlägget med begäran om översättning (med 11 tack) kanske i själva verket var en protest mot att någon lagt in en länk till annat än svenska?

Att översätta hela texten i länken vore av flera skäl inte rimligt bortsett från den tid och möda det skulle kräva. Så stora textmassor på mer än ett språk skulle enligt min uppfattning störa i forum.
Min äldsta dotter som arbetar professionellt som översättare uppskattar dessutom att det för en van översättare av tekniska texter från tyska till svenska handlar om arbete under ett par timmar (ca 250 ord/timme).

aake

Redigerat: Dessutom funderar jag på copyright. För att göra artikeln läsvärd i översättning behöver man rimligen kopiera både bilderna och översiktsdiagrammet. Jag tror inte att detta är tillåtet utan medgivande från Promobil?
 
Senast ändrad:

Sander

HBK Medlem
Inlägg
805
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: Över 3,5 t i Tyskland

Börjar misstänka att jag i min enfald gått på en blåsning.

Inlägget med begäran om översättning (med 11 tack) kanske i själva verket var en protest mot att någon lagt in en länk till annat än svenska?

Att översätta hela texten i länken vore av flera skäl inte rimligt bortsett från den tid och möda det skulle kräva. Så stora textmassor på mer än ett språk skulle enligt min uppfattning störa i forum.
Min aldsta dotter som arbetar professionellt som översättare uppskattar dessutom att det för en van översättare av tekniska texter från tyska till svenska handlar arbete under om ett par timmar (ca 250 ord/timme).

aake

Redigerat: Dessutom funderar jag på copyright. För att göra artikeln läsvärd i översättning behöver man rimligen kopiera både bilderna och översiktsdiagrammet. Jag tror inte att detta är tillåtet utan medgivande från Promobil?

Kanske borde angett denna länk HYMER - Alles zum Thema Gewicht

Den sidan kan ju Google översätta på sitt roliga sätt, och man väljer själv om man vill klicka vidare till Bordatlas pdf-fil
 
Toppen