• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Österrike

Bettis12

FD HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Partille
HBK-Nr
14011
Medlemskap
2023
Har en liten undran till er som kan! Vi hade tänkt åka till Kroatien vår resa började idag men vi hann inte få våran GoBox för att köra genom Österike. Kan man inte betala kontant? Vi har en husbil på 4 ton och 8.30 lång. Vi känner inte riktigt för att köra mindre vägar. Någon som vet hur vi kan göra.
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Österrike

Du kan köpa den INNAN du kör in i Österrike.Boxen kostar ca 75 Euro och sedan skall den fyllas med ca80 Euro.Kör inte in i Österrike utan box,det blir väldigt dyrt.
Vi kör alltid landsvägar som är väldigt lättkörda med en 5 tonsbil som vi har.
Anders
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Österrike

Har en liten undran till er som kan! Vi hade tänkt åka till Kroatien vår resa började idag men vi hann inte få våran GoBox för att köra genom Österike. Kan man inte betala kontant? Vi har en husbil på 4 ton och 8.30 lång. Vi känner inte riktigt för att köra mindre vägar. Någon som vet hur vi kan göra.

Skaffa en easygo+ som är gratis. Den är kopplad till ditt kort och då behöver du inte skaffa gobox i Österrike. Det är samma kosnade på motorvägen. Läs hur man skaffa easygo+ med länken nedan

http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/733349
 

Bettis12

FD HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Partille
HBK-Nr
14011
Medlemskap
2023
Sv: Österrike

Köper man dom på bensinstationer eller affärer innan man kör in i Österike?
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Österrike

Om ni skall åka dom närmaste dagarna så hinner ni inte få Easygo+.Det var därför jag föreslog att ni skaffar gobox före eller vid gränsen.Sedan tycker även jag att easygo+ är mycket enklare.
Anders.
 
T

trino

Guest
Sv: Österrike

Du kan köpa den INNAN du kör in i Österrike.Boxen kostar ca 75 Euro och sedan skall den fyllas med ca80 Euro.Kör inte in i Österrike utan box,det blir väldigt dyrt.
Vi kör alltid landsvägar som är väldigt lättkörda med en 5 tonsbil som vi har.
Anders

Dere kjører alltid landsvägar sier du, men da trenger du ikke box, eller tar jeg fel??????
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Österrike

Jag har av säkerhetsskäl.Det är lätt att på vissa ställen av misstag komma ut på betalväg,och då är man skyddad.Den funkar även i Norge och på andra ställen som vi måste nyttja,broar bla.
Anders
 
Toppen