• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Öringsfiske söderut

proflies

FD HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
14070
Medlemskap
2023
Tänkte i vår ge mej ner åt Österlen för att prova havsöringen. Förslag mottages gärna var man kan ställa husbilen och ha gångavstånd till fiskeplatser
 
F

F.d. 55695

Guest
Sv: Öringsfiske söderut

Välkommen till Skåne. På Österlen finns det så här års många bra platser att stå med husbil i omedelbar närhet till havsöringfisket. Min favorit är byn Vik vid parkeringen till naturreservatet Prästens badkar. Så här års har du inga problem att få plats och få stå utan att folk kommenterar. På vissa platser är det förbud att parkera campingfordon året runt men oftast går det bra att stå en natt eller två under vinterhalvåret.

Fisket är bra även på sydkusten och västkusten i Skåne. Smygehuk får inte missas och inte heller Vikhög (Salviken) på västkusten utanför Löddeköpinge. Du kan stå ett dygn på den stora parkeringen precis innan byn. Andra skånska västkustpärlor är Barsebäckshamn och Ålabodarna mellan Landskrona och Helsingborg, även här står man på en parkering precis innan byn.

En liten nyfiken fråga; flugfiskar du?

Skitfiske på dig!
 
F

F.d. 55695

Guest
Sv: Öringsfiske söderut

Ett tips till. Tosteberga ängar (inte hamnen). En liten promenad på en knapp kilometer genom kohagar mot nordöst så når du ett fantastiskt fiske som levererat många havöringar över fem kilo.
 

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Sv: Öringsfiske söderut

Hej,

sträckan mellan Helsingborg och Mölle är fina öringvatten.
Helst runt småbåtshamnarna med mycket sten och "leopard"botten.

Lättvadat.

Välkommen // Per
 

proflies

FD HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
14070
Medlemskap
2023
Sv: Öringsfiske söderut

tack för informationen, i vanliga fall flugfiskar jag men jag tänkte nog pröva både och för att försäkra mej
 
Toppen