• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Önskar hyra husbil till filminspelning

F

F.d. 1640

Guest
Hej!
Jag heter Caroline och går en kvalificerad yrkesutbildning inom TV-produktion i Stockholm. Just nu håller jag och ett team på med vårt slutprojekt (examensarbete). Vi har fått möjligheten att spela in ett första avsnitt till en ny svensk dramaserie som vi kommer att försöka sälja in till en tv-kanal. Vi samarbetar med ett etablerat produktionsbolag som bl a har producerat "Svensson Svensson".

Nu söker vi en husbil till vår inspelning som kommer att ske v8 (16-22/2). Inspelningen kommer att ske inom Stockholmsområdet, så vi ser gärna att husbilen inte finns alltför långt därifrån. Bilen kommer mest att användas stillastående som en del i scenografin, men även köras lite grann, så därför krävs vinterdäck. Vi behöver använda oss av bilen under 5 dagar.
Då detta är en del utav ett skolprojekt har vi tyvärr inte tillgång till en jättestor budget, så det vi kan erbjuda är 1700:- för 5 dagar (utöver kostnad för bensin så klart!) Vi vet om att detta är en liten summa, men kanske att någon är villig att låna ut sin bil ändå? Ni får även ett "tack till" i eftertexterna samt en kopia på filmen.

Om ni eller någon ni vet skulle vara intresserad, kontakta gärna mig:
caroline.eriksson@medieinstitutet.se eller 070 200 53 00

MVH
Caroline Eriksson
Produktionsdesigner
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Önskar hyra husbil till filminspelning

Ett gott råd.Ta kontakt med någon husbilsförsäljare i närheten,Dessa vill säkert ha reklam för sina bilar.
Lycka till.
Hasse
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Önskar hyra husbil till filminspelning

Hyra ut husbilen kan kosta mer än det smakar. Vanlig försäkring omfattar inte uthyrning!
 
F

F.d. 1640

Guest
Sv: Önskar hyra husbil till filminspelning

Jo, jag misstänkte det också. Tack för informationen. Vi får försöka hitta en lösning.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Önskar hyra husbil till filminspelning

Jag tror att du bara behöver Googla på husbilar och få upp de husbilsföretag som finns här i Stockholm. De är säkert positiva till att medverka i en film där husbilen förekommer, kanske t.o.m. helt gratis. Det kan ju, med rätt tagna bilder, bli en del av företagets marknadsföring.
V-backen
 
Toppen