• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Önskar få hjälp att komma igång med vår garmin

M

maja99

Guest
:confused::confused:Här kommer ett rop på hjälp!
Ska om en vecka bege oss ut i Europa för första gången med vår husbil.
Tanken är att färden ska gå genom Tyskland ner till Kroatien.
Köpte igår en gps av märket Garmin. Finns det nu någon vänlig själ som kan guida oss i hur man går till väga att ladda ner campingar och ställplatser till denna?
 

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Önskar få hjälp att komma igång med vår garmin

Hej Kroatien o Slovenien finns med numera. Men din fråga om hur man ladder ned Poi's finns avhandlat på flera forum här på HBK. Men tala om vilken model du har så kanske jag eller nån annan kan hjälpa till.
 

berno

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
8166
Medlemskap
2024
Sv: Önskar få hjälp att komma igång med vår garmin

Har haft garmin i flera år och olika .ta och ladda ner garmin express där kan du ladda ner det du vill .nämnas kan garmin är mycket kuniga ,vänliga.jag menar attladdaner är på en annandator,sedan till din gps
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.241
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Önskar få hjälp att komma igång med vår garmin

Hej Kroatien o Slovenien finns med numera. Men din fråga om hur man ladder ned Poi's finns avhandlat på flera forum här på HBK. Men tala om vilken model du har så kanske jag eller nån annan kan hjälpa till.

Garmin säljer GPS med livstidsuppdatering med Västeuropa eller Europa.
På min Garmin till pb köpt 2012 har jag bara Västeuropa och där är inte Kroatien och Slovenien inte med.
 
M

maja99

Guest
Sv: Önskar få hjälp att komma igång med vår garmin

det är en garmin 2557 hur gör man, va på garmin express företog inte så mycket:swoon:
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.241
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Önskar få hjälp att komma igång med vår garmin

det är en garmin 2557 hur gör man, va på garmin express företog inte så mycket:swoon:

GPSen ska vara ansluten till datorn för Garmin Express.
För att se om du har Östeuropa testa med att navigera till någon ort med gata i Östeuropa. Om det fungerar så har du med Östeuropa.
Du kan också gå till Verktyg/inställningar/mina kartor.
Står det Western Europa har du bara västra Europa.
 
Toppen