• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ömsom vin ömsom vatten, igen

F

F.d. 3581

Guest
Hej, alla
Man skall aldrig sluta förvånas, har någon klok person sagt.
Länsrätten i Halland har börjat gå i Justitiekanslerns ledband angående övervakningskameror.
Vägverket vill kameraövervaka rastplatsen Snapparp i Halland. Övervakningen skulle ske mellan 2200-0600, men se det ville inte länsrätten.
Länsrätten anser uppenbarligen att vi icke kriminella besökare skall skrämmas iväg med varningsskyltarna om tjuvar, o ge fritt spelrum för de modiga gossarna, istället.
Snälla ni i Länsrätten som invänder mot övervakningen - gör oss skattebetalare en tjänst - överlämna ert välbetalda uppdrag till personer med hjärncellerna i behåll.
Och tag med JK också.......


Och vinet;
Jo, Kungsbacka kommun bygger ställplatser med el, o vatten....

Hälsningar
Dag S
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Ömsom vin ömsom vatten, igen

Man blir ju F-----d!!!:mad:
Jag sitter just och tittar in i mina 11 bilder från mina kameror ingen har klagat över att dom finns. Dom skapar ju trygghet för allmänheten. ser man något stök drar man dit, stöket upphör då!!

Mvh/Gurra
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.370
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Ömsom vin ömsom vatten, igen

Jag har aldrig förstått skillnaden mellan en övervakningskamera på en rastplats, eller en kamera för hastighetsövervakning som också kan anvädas för andra ändamål, till ex. kontrollera flyktvägar vid rån eller andra brott.
Varför godkännes det ena men inte det andra?
:mad: Hälsn. Krister.:mad:
 
Toppen