• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ölands Skördefest

SMEDBY

HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
2306
Medlemskap
2024
Kan verkligen rekommendera ett besök på Öland sista helgen i september. På fredagskvällen/natten öppnar en mängd konstnärer sina ateljer för besök och det brukar vara magiskt att åka runt och leta smultronställen. En upplyst pumpa visar att det finns möjlighet att göra ett besök. Gå in under www.skordefest.nu för ytterligare information. Vi själva bor i Kalmar och tycker det vore kul att få kontakt med andra medlemmar i klubben som tänker åka till Öland.
Anders och Eva
 

Tom o Cina

HBK Medlem
Inlägg
189
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1547
Medlemskap
2024
Sv: Ölands Skördefest

Självklart åker vi till Öland på skördefest. Men vi hamnar nog i Borgholm där de flesta folket håller till. Får se om vi kanske står i Hamnen. Vore trevligt att träffa andra HBK. :wub:
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Ölands Skördefest

Vi ska inte dit i år, men jag vill verkligen rekommendera en runda på kvällen. Speciellt söder om Färjestaden. Det är bara om det blir kraftig dimma, som det skiter sig!
 
F

F.d. 5898

Guest
Sv: Ölands Skördefest

Kan verkligen rekommendera ett besök på Öland sista helgen i september. På fredagskvällen/natten öppnar en mängd konstnärer sina ateljer för besök och det brukar vara magiskt att åka runt och leta smultronställen. En upplyst pumpa visar att det finns möjlighet att göra ett besök. Gå in under www.skordefest.nu för ytterligare information. Vi själva bor i Kalmar och tycker det vore kul att få kontakt med andra medlemmar i klubben som tänker åka till Öland.
Anders och Eva

Jag kan bara hålla med att detta är en helt fantastisk kväll/natt att åka runt och besöka alla trädgårdar med konst.Kan nämna att vi igentligen inte är konstintresserade men det var ändå en upplevelse.För våra barn så var nog höjdpunkten när vi åkte in vid en skylt som det stod "spökhus". Vi var där förra året men kan tyvärr ej åka i år.Mats o Cilla
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Ölands Skördefest

Det var tråkigt Mats!
Annars kunde vi träffats i borgholm. Vi brukar ju råka på varandra vid olika tillfällen som reportage, sportbilsåkningar eller andra motorrelaterade äventyr.
Frugan och jag har fått ett husbilsåterfall nu när ungarna är lite mera "självgående". Sedan har vi köpt en husbil med dragkrok så en kombination av husbil och fortåka ligger nog i tiden!

Anders som bygger en 1071a.:yes:
 
F

F.d. 5898

Guest
Sv: Ölands Skördefest

Det var tråkigt Mats!
........Anders som bygger en 1071a.:yes:
Men välkommen till Husbilsvärden.....
Jag har inte den gamle solifern kvar som jag hade när jag gjorde reportaget på din kojja.
Kul , men vi får snacka på annan plats än denna , jag tänker maila dig ang det ni o Kenneth håller på med.

Vi hörs via mail om ett par dagar.

Ang Öland så hade vi planerat för detta sedan förra året eftersom ungarna tyckte det var så kul , men just denna Lördag skall stora flickan stå på marknad och sälja egengjorda halsband....

Men vi får planera för 2009 års ....

Mats o Cilla
 

Cinna & Svenne

HBK Medlem
Inlägg
115
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
1974
Medlemskap
2026
Sv: Ölands Skördefest

Vi tänkte åka till Öland på skördefesten, det är första gången för oss hoppas att vi träffar fler HBK- are där.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Ölands Skördefest

Vi har också tänkt åka till Ölands Skördefest, och hoppas på skapligt väder, det blir nog en tur på södra delen till att börja med och sedan någon natt på ställplatsen i Borgholm.
 
F

F.d. 5447

Guest
Sv: Ölands Skördefest

Vi var der sidste år (før vi blev husbilsfolk) - helt utroligt fint overalt.

Største overraskelse var nok, da vi ville købe kroppkakor og ikke forstod, hvad folk skulle med kæmpe gryder. Men de købte MANGE - en dame købte 70 stk.! Vi havde ikke forudbestilt, men fik dog lov at købe 5 stk. (og de var gode!).

Naturligvis skal vi til Skördefest. Vi har 4,5 mil til Kalmar/Ölandsbron, men måske skulle man køre husbil dertil... :)

Hilsen Bjarne & Kirsten
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Skördefest Öland

Hej! Vi åker till Öland kommande onsdag. Någon som har tips om vad vi inte ska missa på skördefesten och var man kan stå tan avgift?
Tacksam för alla tips!
Någon mer som ska dit?
Hälsningar Rolf och Monica
 

Monica o Lennart

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
6608
Medlemskap
2024
Sv: Skördefest Öland

Man kan stå utanför Färjestadens köpcentra och därifrån är det nära till Eriksöre som är värt ett besök. Borgholm har en stor gräsplan utanför campingen där man tidigare år inte tagit någon avgift. Borgholm och slottsruinen är mycket aktiviteter.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Skördefest Öland

Vi kommer också att åka till Öland och skördefesten, det är aktiviteter på helan ön, när du kommer över Ölandsbron finns det en turistbyrå på höger sida där kan ni skaffa en folder om vad/när/hur de olika aktiviteterna sker, den foldern är bra att ha.
Var ni kan stå...jaha...det står husbilar precis över allt och i Borgholm brukar det vara väldigt trångt, tror att den stora gräsplanen vi gamla mejeriet är avgiftsbelagd numera, men jag är inte säker.
//Tommy
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Skördefest Öland

Tack för svar. Vilket sammanträffan de att jag fick svar just från Karlskrona. Åker dit i morgon och stannar till onsdag. Kan du ge upplysning om trevlig plats där också? Inte ställplatsen i hamnen.
Monica
 

Monica o Lennart

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
6608
Medlemskap
2024
Sv: Skördefest Öland

Trevligt att ni ska till vår stad ni kan stå längre bort mot Aspöfärjan där är det fritt om ni vill kunna gå upp i centrum. Om ni åker av mot Preemmacken längs infarten så kommer ni till en stor grusplan med utsikt över hamnen där är fritt och lugnt. Själva åker vi till Kivik trevlig helg
 
G

granum

Guest
Sv: Ölands Skördefest

Hej!
Vi åker till Öland, det är nog för sjätte eller sjunde gången nu. Mycket trevligt. Först blir det en övernattning i Färjestaden (torsd Till Fredag) därefter en natt i Mörbylånga och till sist en natt i Borgholm (på parkeringen vid campingen till en kostnad av 50 kr (billigt))
Förra året stannade vi t o m tisdagen efter skördefesten men ojjj va tomt det blev!
Vi kanske ses... det är ju en och annan husbil på Öland dessa dagar...
Hälsningar May & Edgar:music-icon:
 
Toppen