• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Återanvända fungerande grill

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Idag snodde jag hustruns vädringsställ (det blåa "benen" på bilden) och lyfte vår portabla grill till ståhöjd. Det enda som behövdes var att kapa vädringsställets stång ca 4 cm och skruva fast den mellan handtaget och grillen (ett hiskligt arbete som krävde 2 skruvar av rätt längd och ca 1 timmes arbete). Nu kan jag stå upprätt och grilla som normalt. Jag tror inte hon blir arg på mig då jag ska mata henne med utsökt grillning oavsett var vi befinner oss : )

Hela paketet väger inte så mycket (ca 7 kg) och om man inte vill ha "ståhöjd" eller x-tra vikt (det blåa), då fungerar det fortfarande som det var tänkt från början.

anywhere.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Återanvända fungerande grill

Lagde til samme grill en låda av 10mm plywood med en botnen litt opp slik at det ble en liten kant når jeg snudde lådan oppner og brukte den som bord for grillen. Hadde og limt fast en 4mm aluplate på undersiden for å spre varmen.
 
Toppen