• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Årsmötet 2025

Hawkins

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
39015
Medlemskap
2025
Husbilstraffen-2025-47.jpg

En förflugen inbjudan till årsmötet 2025, om du kommer och tar några bilder och skriver om årsmötet så bjuder jag på middag sa Åke i pausen mellan två boule-matcher, självklart sa jag intet ont anande.
Under efterforskningar, även kallat “research” i professionella kretsar, framkom vidden av detta åtagande. En vän inom min närmaste krets (som utlovat evigt stöd i såväl motgång som framgång) kallade detta för dumdristig idioti! Nåväl inga nyheter där.

Gibson-DaBuzz-2025-22.jpgGibson-DaBuzz-2025-24.jpg

Fem månader senare har sanningen kommit ikapp, bilen är packad kamera likaså.
Den trubbiga husbilsnosen styrdes västerut mot Karlstad. Sällan har man sett så många vinkande händer t o m på motorvägen, i takt med att vi närmade oss Karlstad kunde man höra dunket från bilar som spelade DaBaz, Gibson, Credence och ABBA, som uppvärmning inför det stora “eventet”.

Gibson-DaBuzz-2025-03.jpgHusbilstraffen-2025-31.jpg

Det var som när vi åkte till Göteborg för att se och höra Bruce Springsteen 1985, det dunkades Springsteen-musik i var och varannan bil på motorvägen och man hade handskrivna skyltar med texterna Bruce och The Boss i bilrutorna. Skillnaden var att denna gång var bilarna stora vita klossar försedda med dekaler med texten “HUSBILSKLUBBEN.SE”, en imponerande karavan som bara kan beskådas i Karlstadtrakten en gång om året.

Husbilstraffen-2025-42.jpgHusbilstraffen-2025-34.jpg

1985 dansade vi sönder nya Ullevi som fick förstärkas och restaureras till skattebetalarnas förtret. Dock har det kommit in många sköna pengar genom nya konserter.
Här i Karlstad har vi besiktigat Färjestadstravet och inte hittat några sprickbildningar i vare sig betongfundament eller i travbanans ytskikt, trots våldsam dans i partytältet.
Vid framkomsten tryckte jag på knappen för de hydrauliska stödbenen, och gick därefter runt bilen och knackade för att kontrollera god markkontakt hos markplattorna. Det sägs att detta är en kvarleva från husvagnstiden när man fick lov att ta en stödbensöl efter väl utfört vevande. Nu vet ni varifrån.

Husbilstraffen-2025-69.jpgHusbilstraffen-2025-66.jpg

Väl framkomna kunde vi njuta av hundratals snyggt uppradade husbilar innanför travrondellen.

1750164581506.png

Efter registrering kunde vi gå runt och ta del av alla tillbehörs leverantörer på plats. Där fanns det mesta man kan behöva för att göra campinglivet njutbart. Jag har sällan sett en publik som varit mer villig att spendera en rejäl slant. Det trevliga med denna minimässa var att det var genomgående mycket hög kvalitet på såväl leverantörer som deras produkter, man kunde konstatera att vice ordförande och icke vice dito, “men mycket kloke!” hade gjort ett gediget jobb för att få dit de bästa leverantörerna för oss medlemmar.

Husbilstraffen-2025-50.jpgHusbilstraffen-2025-51.jpg

Styrelse, webbansvariga och valberedningen i Husbilsklubben.Husbilstraffen-2025-55.jpg

Toppen