• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Årliga vaccinationen

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Idag var det dags för den årliga rabiesvaccineringen :msn_cry:
Det var inte så jätteuppskattat, speciellt inte eftersom den årliga parvovaccinationen intogs samtidigt:msn_angry:.
Som tur är så är det ett år till nästa gång, och jag kan åka med husse och matte utomlands till sommaren. :dog:

Husse lovade att bifoga ett dokument från EU ??? om hur ofta man måste ta vaccinet för att det skall gälla i alla EU länder, tydligen skulle det räcka med att få sprutan var tredje år, men det finns vissa länder som inte följer EU´s direktiv säger husse så det är bäst att vaccinera varje år :wall:.

Ha det bra nu skall jag ladda för nyårsraketerna:eek:.

/ Rambo
 

Bilagor

  • Intyg+om+rabiesvaccinets+giltighetstid.pdf
    59,8 KB · Visningar: 32
F

F.d. 55334

Guest
Sv: Årliga vaccinationen

Man tackar för all info men ditt intyg är stämplat 2005? Datum kanske inte betyder något? Dvs gäller det än idag?
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Årliga vaccinationen

Hej!
Jag hämtade det på jordbruksverkets hemsida tidigare i kväll, så jag hoppas att det gäller, men man vet ju aldrig. In- och utförsel av hund och katt - Jordbruksverket [NS4 version]
Vi kör, som sagt med årlig vaccination, för säkerhets skull. Att försöka förklara för någon sydeuropeisk tulltjänsteman att han har fel tror jag inte att jag har tålamod till.

/Thomas
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: Årliga vaccinationen

Vi åkte i Frankrike förra jul och nyårshelgen med treårssprutad hund. Visste inte.
Finns det fler länder som har samma inställning som Frankrike?
Har nyss förlängt med en ny treårsperiod på rabies.
Hur gör man nu.
Gert
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Årliga vaccinationen

Enligt EU:s regler ska ju det som gäller i ett EU-land gälla i alla andra, så det borde ju fungera. Men som sades ovan så är det ju en resa att argumentera för detta för en oförstående (och inte annat än fransktalande) tulltjänsteman... Samtidigt är risken för upptäckt närmast obefintlig, vi har aldrig någonstans visat våra hundpass - inte ens vid inresa till Sverige.

Eftersom vi bor i Frankrike vaccinerar vi ju hundarna här, och då får vi endast ettårsvaccin.
/Bertil
 
Toppen