• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Året om i plåtis och husvagn

inger/bertil

FD HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17635
Medlemskap
2022
Hej
Vet att jag sticker ut hakan, men det får vi ta.
Efter att vi sålt stugan i Klövsjö. Så funderade vi på hur vår fritid skulle bli så njutbar som möjligt utan att dra till jämtland 2-3 gånger/år.
Först tänkte vi att använda N&B under viner halvåret och stalla in plåtisen. På sommaren skulle N&B stå som stuga och plåtisen rulla runt.
Men efter att vi fick riktigt bra betalt för vår N&B så bytte vi till en vinterduglig husvagn+ en riktigt duglig dragbil(Subaru Outback).
Nu har vi husvagnen på Bromölla camping, betalar 1600 kr för uppställning under vintern (6 månader). De helger vi är i vagnen betalar vi 190 kr/dygn. Vi har tillgång till el, kostar 2 kr/kWh. Detta ger en flexibilitet som vi eftersökt.
På vintern är det mörk tidigt, då är det perfekt att ta plåtisen till Bromölla på fredagen och framåt lördag middag drar vi i väg till något av våra favorit ställen.
Till påsk rullar vi husvagnen till Landön, där vi har en plats 25 meter från havet.
Det fina med kombin husvagn/plåtis är att vi året om kan husa barn och barnbarn.
Med tanke på att vi köpte en gammal husbil som skulle stå som stuga på Landön och senare för att vi tycke det började bli drygt att köra 95 mil till stugan. Så känns det som vi hittat rätt
Mvh
Beril
 
Toppen