• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Åkt 400 mil i sommar

Solus

HBK Intresserad
Kommun
Uddevalla
Körde drygt 300 mil i Norge under juni månad och drygt 400 mil under 4 veckor juli-augusti i Norrland. Under april-maj några hundra mil på mindre resor. Sammanlagt 87 nätter i HBn tills nu och drygt 2 månader kvar att åka runt på.

Passade på att göra om den hemska låten "Bada Bastu" till
Man ska åka husbil, husbil, åka husbil
Hela sommar'n lång
Åka runt till platser som man borde se nån gång
Man ska åka husbil, husbil, åka husbil
Hela sommar'n lång
Bara åka runt

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Ja, det är olika. Själv är jag alltid lika förvånad över att vissa husbilsägare kör så lite med bilarna.

thou

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
36591
Medlemskap
2025
630 mil på resa i Europa tidigare i år och vi kommer nog landa på 2000 mil totalt den här säsongen när husbilen ställs in för vinterdvala. Jag inser att skulle vi sälja husbilen så har den gått längre än de flesta lika gamla (den köptes ny). I varje fall om medelhusbilen rullar runt 700 mil om året (fast jag vet förstås inte vad medlet är men får för mig att det ligger där nånstans)

Tommy N

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Ca 450 mil längs kusten upp till Skellefteå , silvervägen till Norge ,Bodö -kustvägen 17- in till Åre ner i Sverige till Småland nästan 4 veckor. En fin resa om jag får säga det själv.
Sedan ska det väl bli ytterligare några mil och nätter innan vinterdvalan hoppas jag
Tommy

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Ja, det är olika. Själv är jag alltid lika förvånad över att vissa husbilsägare kör så lite med bilarna.
Jag har nog rekordet Hämtade SivVan och körde henne till hemmacampingen. Ett konstigt pipande typ larm gjorde det omöjligt att övernatta i bilen. Ett besök på verkstaden fixade det. Sjukdom i familjen gjorde sen att jag inte kunde ge mig ut på vägarna. Firade midsommar på campingen. Efter den helgen snubblade jag och föll med bruten axel som resultat. Nu åtta veckor senare kan jag köra min automatväxlade personbil men inte SivVan. Det lär inte bli fler övernattningar eller mil denna sommar. Snacka om bottenrekord

Hallintrips

HBK Medlem
Kommun
Surahammar
HBK-Nr
39343
Medlemskap
2026
Säsongen är inte över än. Killgissar att vi landar på 1200 -1300 mil i år, om allt går som det ska. Vi är i skrivande stund i Österrike på väg till Sicilien.

J-Sixten

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
41018
Medlemskap
2025
Våran ”säsong” började i nov, åkte då via Tyskland och Frankrike till Spanien och Portugal, det blev drygt 1300mil på 3 månader, under sommaren en sväng till Höga Kusten, en till Vildmarksvägen och är nu på väg upp till Nordnorge så det kommer bli över 2000 mil på ett år.

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025
För några år sedan så frågade jag på bilprovningen om de hade några uppgifter om en medelkörsträcka på husbilar baserat på mätarställniningen vi besiktning.
Det hade de och svaret jag fick var 400 mil om året.
En del husbilar körs mycket längre körsträckor på ett år men det är också en hel del som körs korta sträckor så medeltalet verkar rimligt.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Våran ”säsong” började i nov, åkte då via Tyskland och Frankrike till Spanien och Portugal, det blev drygt 1300mil på 3 månader, under sommaren en sväng till Höga Kusten, en till Vildmarksvägen och är nu på väg upp till Nordnorge så det kommer bli över 2000 mil på ett år.
Så ska husbilen rulla

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Säsongen är inte över än. Killgissar att vi landar på 1200 -1300 mil i år, om allt går som det ska. Vi är i skrivande stund i Österrike på väg till Sicilien.

Hur har ni det med vädret? Det är nog regn på gång verkar det som? Vore kul med lite info från stora vida världen.

Toppen