• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Åksjuk hund

F

F.d. 25477

Guest
Hej där alla hund ägare
Har en Phalene hane som är 4 år som inte mår så gott att åka bil
Sitter o flämtar och vill inte ligga ner, har en till hund som är blandras mellan
Phalene/Papillon den bara sover när vi åker.
Han hoppar ju så glatt in i sin bur men där sitter han ju bara
Har provat barntab för åksjuka en halv har jag gett honom och ingen mat
Någon som har ett tipps nu inför sommaren med husbilen så vår lilla vovve mår bättre

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Åksjuk hund

Vi köpte en sele som sitter ihop med bilbältet och våran Bision Frise ligger i en kudde i knät på frugan när vi åker , då ser Kenzo ut vad som händer i trafiken och hänger bra med i kurvorna .

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Finns några lugnande medel som man kan testa. T.e.x. D.A.P (m lugnande ferromondoft) eller Zylkène (tabletter, kosttillskott f att minska stress) finns hos veterinärbutiker i välsorterade Zoo-butiker.

F

F.d. 25477

Guest

Har också funderat på sele, brukar ha med buren in och sätta fast på sätet
Men det är ju smidigare med selen
Tack för svar Inger:dog:

F

F.d. 25477

Guest

Tack får väl söka efter dina tips Inger

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

De mår tydligen bättre om de inte ser ut. Tvärtemot vad vi människor vill ha det. Så låg placering (golvet) och kanske med sele.

H

hianders

Guest

Vi har nu inte haft problemet med illamående hos hundarna, Grabbarna Grus. Åtminstone har de inte sagt något. :) Däremot har den yngste visat lite oro när han åker vanlig pb och hb men mår bättre (blir lugnare) när han kan se ut. Bifogar en bild som är från hb och vid färd har vi en gles gallergrind för öppningen som de kan se ut genom.

fru och matte hianders/Inger

Bilagor

• Grabbarna i husbilen.jpg
    Grabbarna i husbilen.jpg
    39,3 KB · Visningar: 138
F

F.d. 25477

Guest

:)Tack för ditt fina svar,jag tror nog att de vill se ut jag har beställt sele till mina båda hundar så det blir att testa frampå
Även in skaffat tab från vetrinär i dag så nu är jag förberedd inför vår färd med vår nya husbil Inger
PS Söta vovvar

F

F.d. 8325

Guest

:)Tack för ditt fina svar,jag tror nog att de vill se ut jag har beställt sele till mina båda hundar så det blir att testa frampå
Även in skaffat tab från vetrinär i dag så nu är jag förberedd inför vår färd med vår nya husbil Inger
PS Söta vovvar

Varför inte låta hunden själv få visa var den mår bäs i bilent......kör på mindre trafikerade vägar och då i lägra hastighet, medans hunden är lös och själv får hitta en plats den trivs med. Sedan kan ni placera bur alt. andv. selle på denna plats.
mvh Stig

Toppen