• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Åk inte till Norrköping

F

F.d. 55287

Guest
och Gasolfyllarna för att fylla gasolflaskan om det inte finns datummärkning på flaskan.

Vi blev nekade att få fyllt vår gasolflaska då det inte fanns datummärkning för kommande besiktning men de erbjöd sig att byta ut vår flaska till en kompositflaska...frågade inte vad det kostade...ville bara få vår flaska fylld.
Åkte till Linköping istället, inga problem där.

Leena och Kaj;)
 
Senast redigerad av en moderator:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.594
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Åk inte till Norrköping

Hej, först tänkte jag inte svara på detta p.g.av att jag bor i Norrköping..... Men jag vill påpeka att jag inte har något att göra med, eller har någon bekant i den firman.
Jag tycker det verkar rätt seriöst att inte försöka tjäna pengar på att fylla utgångna eller omärkta/okontrollerade flaskor. Det är väl ett av de skäl som de som byter flaskor och tar fyra, fem, sexhundrakronor för bytet har som argument mot de som de kallar oseriösa firmor som fyller flaskor till en billig penning.
Men sedan förstår jag också att det är ju bra om man kan bli av med en gammal flaska utan att behöva byta in den på något av de dyra ställena som skickar flaskorna vidare till AGA. (Jag skulle göra likadant :D)

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 55287

Guest
Sv: Åk inte till Norrköping

Hej.

Jo då det är nog som du skriver.....men nu har vi fått dessa flaskor med vår nya bil, uthämtad i år...vem ska ha koll på flaskorna att de inte är utgångna/gamla/inte besiktigade????
Inte kan det väl vara så att alla är oseriösa förutom AGA?

Leena och Kaj;)
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.594
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Åk inte till Norrköping

Hej igen kajal. Det är nog lite suddigt med kontroller nu för tiden. Om flaskorna skall kontrolleras lackas om och få ny datumstämpel så måste de förmodligen bytas in på de "dyra" ställena av någon, så de hamnar på en AGA station för kontroll och fyllning. Vi får hoppas att det inte kommer att cirkulera så många okontrollerade flaskor med utgånget datum som bara fylls och går runt bland de billiga påfyllarna så att det hela slutar med ett tvärstopp för billig fyllning. Därför är det kanske bäst om de som fyller flaskor billigt har lite kontroll av datumstämplar. Sedan är ju frågan vem som till slut måste betala dyrt för att få en gammal flaska bytt till en med gångbart datum???? Helst inte jag och förmodligen helst inte du heller :). Kanske de som fyller billigt men föga troligt.
Tråkigt att du vart drabbad med en ny bil och "nya flaskor". Det kanske beror på var husbilsfirman fyller sina flaskor.

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Åk inte till Norrköping

Jag var for 2 dage hos gasolfyllarne i norrköping, fik fyldt wynen LPG, 7,50kr pr. liter. Inget problem, venlig betjening, snap service.

for mej har dom väret kanon :)

Vet at i Danmark och ved gränsen til Tyskland, har dom väret mycket restricte med inta at inbyte gamle flasker P11, flere ställen fik jag inta ombytet mine flasker :( fandt et sted hvor dom gav en rimelig pris for dom gamle ved köb af ny :) både stalflasker.

Sikkerhedsmässigt skal gasflasker for at väre lovlige, väre trykprovat tror det er hver 10 år ??
 
G

GunDogs

Guest
Sv: Åk inte till Norrköping

Var där idag och fick fyllt två flaskor. En var helt tom och en hade sju kg kvar. Den med sju kg var för gammal och byttes mot en ny för 200 kr. Inte dyrt för att få en ny flaska. Priset blev 220 kr för för den tomma och 80 kr för den gamla + 200 kr för den nya flaskan = 500 kr för två fyllda P11:eek:r (stål).
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.594
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Åk inte till Norrköping

och Gasolfyllarna för att fylla gasolflaskan om det inte finns datummärkning på flaskan.

......... men de erbjöd sig att byta ut vår flaska till en kompositflaska............

Leena och Kaj;)
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Jag kom att tänka på, du kunde få den utbytt ......Att de inte kunde byta den mot en ny stålflaska utan bara komposit, berodde det på att de inte hade några fyllda stålflaskor hemma för det hade de inte när jag var där? Om så är fallet hade de kanske bytt ut flaskan mot en besiktad stål om det funnits någon?

JANKRO.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

(Efter Gundogs inlägg så verkar det som det jag skrev ovan om byte stämmer)

JANKRO.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4569

Guest
Sv: Åk inte till Norrköping

Hej på er,

Jag jobbar på gasolfyllarna och det är jag som bestämt att vi inte fyller oreviderade flaskor.
För rätta mig och jag har fel men vill ni inte ha säkra gasolanläggningar i era husbilar/husvagnar?
Det är flaskinnehavarens ansvar att se till att flaskan är reviderad så ja, vi får fylla den men skulle inte det vara oseriöst? Vi har fått in flaskor som är stämplade senast -88 och det känns inte rätt att fylla en sådan.

Jag arbetar dock på att få ackreditering för att få besikta flaskor och kommer ha det klart inom någon månad eller två men även ni vi fått det så kommer vi bli tvungna att ta ut en avgift när vi får in oreviderade flaskor eftersom det inte är direkt gratis att ackreditera sig.
De större "dyra" återförsäljarna har inte detta problem eftersom revideringskostnaden är inbakad i priset. Vi skulle aldrig kunna hålla det låga priset med revideringskostnaden inbakad.

Vi kommer försöka erbjuda våra kunder att byta flaskor t.ex. stål -> komposit med eftersom vi är rätt nystartade så har vi inte hunnit byggt upp något flasklager ännu, detta kommer vi försöka åtgärda så fort som möjligt men det är svårt med leveranser i semestertider.

Mvh Kenny Nordenberg
 
Toppen