• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ÅFA

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.813
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
fick som svar hos ÅFA att åkeriägare inte vill ha e-faktura utan som ett mail, därför får vi rätta oss efter dem.
Jag tycker inte det är ett problem. Bara läsa mailet och sen betala..

Även e fakturan måste granskas innan man godkänner den

Mail betalningen tar inte många sekunder att knappa in så är det klart ( jo jag skriver snabbt med tangenterna)
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.881
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag tycker inte det är ett problem. Bara läsa mailet och sen betala..

Även e fakturan måste granskas innan man godkänner den

Mail betalningen tar inte många sekunder att knappa in så är det klart ( jo jag skriver snabbt med tangenterna)
No big deal. Men du kan godkänna e-faktura från kända leverantörer i förväg, så de automatiskt betalas på förfallodag. Så har jag ställt in de flesta av mina återkommande betalningar. Jag har missat fakturor via email. Men det är ju jag det! ;)
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.813
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
No big deal. Men du kan godkänna e-faktura från kända leverantörer i förväg, så de automatiskt betalas på förfallodag. Så har jag ställt in de flesta av mina återkommande betalningar. Jag har missat fakturor via email. Men det är ju jag det! ;)
Räkningen kommer 1 vardagen i månaden. Då lägger jag in den på banken med framtida betalning när lönen kommer den 27:E. Sen glömmer jag den.

Blir samma som e faktura Men med lite mer skriv o klick
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
No big deal. Men du kan godkänna e-faktura från kända leverantörer i förväg, så de automatiskt betalas på förfallodag. Så har jag ställt in de flesta av mina återkommande betalningar. Jag har missat fakturor via email. Men det är ju jag det! ;)
Den funktionen skulle jag vilja ha men finns tyvärr inte i LF Bank.
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
vi har alla försäkringar hos LF och betalningarna dras automatiskt från FRUGANS konto, väldigt praktiskt.
Är LF Bank annorlunda än försäkringsbolaget?
Lf Bank och LF försäkringar är separata bolag.

I LF bank kan du ha automatiska autogiro dock inte villkora med någon summagräns vilket gör att vilken ssumma pengar som helst kan dras så det gillar jag inte. Har dock haft autogiro på husbilen eftersom det är så mycket av och påställning.

E-faktura är du tvingen att att godkänna varje E-faktura. Där skulle jag vilja ha att om en E-faktura från XX är under YY kr så ska den betals automatiskt. Har skickat in detta som förslag.
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
En sidokommentar re ÅFA. I stort sett alla kreditkort med någon "mackrabatt" ger bättre pris än ÅFA med HBK-rabatten just nu. Det kan se annorlunda ut på måndag. ÅFA uppdaterar veckopriserna på måndagar.
 
Toppen