• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är luftvärmerören isolerade till FIAT BÜSTNER T615

F

F.d. 55521

Guest
Är luftvärmerören i en FIAT BÜSTNER T615 04 isolerade, jag tänker då på de som går under bilen, eller är de bara ett rör utan isolering?
 
G

Göran T625

Guest
Sv: Är luftvärmerören isolerade till FIAT BÜSTNER T615

Som jag minns det från vår tidigare T625 -02 så låg värmeslangen i en annan slang av metall och skillnaden i diameter är nog ~10mm. "Utomhusslangen" i vårt fall gick från skåpet under kylen och fram till sittplatsen bakom passagerarsätet. Någon isolering kan man säkert inte tala om utan metallslangen har säkert bara som uppgift att vara ett slitskydd.

//Göran
 
F

F.d. 55521

Guest
Sv: Är luftvärmerören isolerade till FIAT BÜSTNER T615

Som jag minns det från vår tidigare T625 -02 så låg värmeslangen i en annan slang av metall och skillnaden i diameter är nog ~10mm. "Utomhusslangen" i vårt fall gick från skåpet under kylen och fram till sittplatsen bakom passagerarsätet. Någon isolering kan man säkert inte tala om utan metallslangen har säkert bara som uppgift att vara ett slitskydd.

//Göran

Det var de rören jag menade. tyckte att det inte kom någon värme ur de fremre rören och då har vi förklaringen där. Har i dag isolerat gråvattentanken och får väl isolera dessa slangar också.
 
Toppen