• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är GoMarina och Tellyweb säkra?

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Hej,
Vis av skadan undrar jag om jag kan lita på att GoMarina och Tellyweb är säkra att betala till med kort.
//Conny
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Jeg har uden tøven brugt begge et par gange, og jeg har ikke oplevet noget "forkert"

Men om de er sikre... Det ved jeg ikke.
 

Sadiki

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
27422
Medlemskap
2024
Hej
Använder GoMarina både i Sverige och Norge och det fungerar bra.

Ett tips om ni är nära havet och det inte finns någon ställplats i appen "Ställplatser" så gå in på appen GoMarina" där finns fler hamnar som också har ställplats för husbil med service och oftast havsutsikt.
 

Nordstrom

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Linköping
HBK-Nr
37702
Medlemskap
2024
GoMarina får inga bra omdömen och kräver registrering för användning. Jag har efter provinstallation valt bort den appen och avinstallation.
Hellre missa någon gästhamn än att strula med undermåligt meck, kanske är iPhoneappen bättre men skulle inte försöka använda den appen på Android till något.
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Båda dessa appar säger mitt virussystem att jag inte skall öppna. Alltså gör inte det.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
GoMarina får inga bra omdömen och kräver registrering för användning. Jag har efter provinstallation valt bort den appen och avinstallation.
Hellre missa någon gästhamn än att strula med undermåligt meck, kanske är iPhoneappen bättre men skulle inte försöka använda den appen på Android till något.
Så långt jag kan se så kräver Tellyweb också registrering genom att man öppnar ett konto och anger kortuppgifter.
Kan skillnaden i upplevelse bero på att alla inte har skydd som reagerar?
Vad använder du Junis?
Och var har har GoMarina bedömts Norstrom?
//Conny
 

Nordstrom

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Linköping
HBK-Nr
37702
Medlemskap
2024
I Google Play så finns recensioner: 2.3 är mycket dåligt...
Och läser man vidare så är det många som har problem just med betallösningen....
1000012538.jpg
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
I Google Play kan jeg finde en anmeldelse fra 2022 der siger at APP virker fint. Tidligere anmeldelser er fra 2021 og tidligere.

Kunne det tænkes, at de i mellemtiden har løst problemerne?

Og som du kan se her, så er der vældig mange lystbådehavne i Sverige og især i Norge der anvender systemet. Så burde der ikke være flere utilfredse, hvis systemet er dårligt?


TallyKey er ikke nogen APP men fungerer lidt anderledes idet man via en kode på bommen bliver ledt til en hjemmeside der hedder Tallyweb og der finder den havn man holder på, siden indtaster man oplysninger og til sidst betaales via betalingskort.

 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
GoMarina får inga bra omdömen och kräver registrering för användning. Jag har efter provinstallation valt bort den appen och avinstallation.
Hellre missa någon gästhamn än att strula med undermåligt meck, kanske är iPhoneappen bättre men skulle inte försöka använda den appen på Android till något.
Jag har 5 olika parkeringsappar, inkl GoMarina.
Alla kräver någon slags registrering.
Jag har inte upplevt något problem pga av detta....
 

Nordstrom

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Linköping
HBK-Nr
37702
Medlemskap
2024
Jag har 5 olika parkeringsappar, inkl GoMarina.
Alla kräver någon slags registrering.
Jag har inte upplevt något problem pga av detta....
Även jag har flera parkeringsappar. Men de kräver registrering först när man ska parkera. Inte för att bara se var det eventuellt går att använda appen för att parkera. Viss skillnad, tycker jag. Men så är jag rätt säkerhetsnojig över vad som får rätt till mina personuppgifter...
Alla gör som de vill med sin integritet.
 
Toppen