• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är detta "Spanientuber"?

F

F.d. 5254

Guest
Hej!

Frågar er experter - är detta tuber m.m. för Spanienbruk?

Mina föräldrar var flitiga Spanienresenärer, tyvärr finns de inte kvar längre. Jag och mina syskon har tömt hemmet, när vi hittade dessa insåg vi att det inte är vanliga svenska - tror att de haft dem i Spanien, men vill alltså kolla om någon här kan bekräfta detta?

Hälsningar Lena
 

Bilagor

  • Tuber.JPG
    Tuber.JPG
    698,1 KB · Visningar: 5
  • IMG_4097.JPG
    IMG_4097.JPG
    1,2 MB · Visningar: 7

etlam

HBK Medlem
Inlägg
49
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
1677
Medlemskap
2024
Sv: Är detta "Spanientuber"?

:spinny: Det är verkligen "spanientuber". De verkarvara av aluminium och levereras av bolaget cespa. Anslutningen är likadan som de svenska H11.
Etlam
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Är detta "Spanientuber"?

om ni tänker använda de rekommenderar jag er att byta gasolslangarna. Om jag förstått det rätt har de legat på lager några år och risk för sprickor är stort.
 
F

F.d. 5254

Guest
Sv: Är detta "Spanientuber"?

om ni tänker använda de rekommenderar jag er att byta gasolslangarna. Om jag förstått det rätt har de legat på lager några år och risk för sprickor är stort.
Ok, bra att veta! Vi har visserligen tänkt sälja dem, men då kan det ju vara bra att påpeka detta för en köpare (eller sälja utan slangar). Tyckte det vaore retligt att annonsera ut dem som "Spanien-tuber" - om det var något annat... Därför ville jag kolla först!
Tack för hjälpen!
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.259
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Är detta "Spanientuber"?

Det sitter dessutom en Truma Duomatic Plus på slangarna. Det är en automatisk flaskomkopplare som kopplar om från tom till full flaska när så behövs. Det bör finnas en kontrollpanel med lysdioder som visar när huvudflaskan blivit tom och reservflaskan börjat användas.
 
F

F.d. 5254

Guest
Sv: Är detta "Spanientuber"?

Tack! Får erkänna att jag inte vet vad allt är på bilderna..! Vi får leta lite till då, men misstänker att vi inte vet var den kontrollpanelen är...
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Är detta "Spanientuber"?

Hvis jeg ikke tar helt feil så er ledningene til IceEx oppvarmingen, ser ikke noen ledning fra trykkmåleren - den som skulle styre leddisplayet. Hadde selv en tilsvarende på min forrige bil, måtte titte på trykkmåleren for å se om det var rød eller grønn flaske som var aktiv. Sammen med tankflasker så ble det en effektiv administrasjon av gassen
 
F

F.d. 5254

Guest
Sv: Är detta "Spanientuber"?

Hvis jeg ikke tar helt feil så er ledningene til IceEx oppvarmingen, ser ikke noen ledning fra trykkmåleren - den som skulle styre leddisplayet. Hadde selv en tilsvarende på min forrige bil, måtte titte på trykkmåleren for å se om det var rød eller grønn flaske som var aktiv. Sammen med tankflasker så ble det en effektiv administrasjon av gassen
Tack för svar. Inser att jag är fullständig novis på detta med gasol..!

/Lena
 
Toppen