• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Är detta kutym eller bara störigt och dumt?

F

F.d. 9058

Guest
Hej alla. Jag är ju nybörjare och har bara cirka 10 nätter i vår husbil i min ryggsäck. Jag har aldrig satt min fot eller husbil på en campingplats med allt vad en sådan har att erbjuda. Jag åker mycket på hundutställning med min familj och bor då på tillfälligt ordnade campingplatser utan el & vatten. De senaste två utställningarna, en i Roskilde och nu sist i idag i Hässleholm har min nattsömn störts av dieselgeneratorer som går igång mitt i natten och bara går och går. I morse frågade jag den närmsta marodören som hade en 6 år gammal Bürnster om vad i hans bil som krävde att hans generator bakom hans husbil gick igång klockan 05,00 idag. Hans svar var att de badade sina pudlar, jag frågade om han behövde generator för badandet men han sade då att hans fru måste föna hundarna efter badet. Han var en av flera med dieselaggregat, han startade sitt sist i natt /morse, men han var närmast. Jag måste tillstå att jag var sugen att gå ut och hälla vatten över Hondaeländet men det stannade vid en tanke.

Nu till min fråga, hur vanligt är detta när man står hyfsat tätt ett hundratal fordon och en 6 - 7 stycken laddar datorer och fönar hundar mitt i natten, eller skall jag bara vänja mig?

Mannen i mitt exempel hade två bodelsbatterier och solpaneler på taket och utöver fönandet av hundar så behövde han ladda sin dator också!:mad:

/Patrik

F