• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är det någon som kan

F

F.d. 12848

Guest
Hur mycke måste man demontera för att få loss luckan med spänne som finns på instrumentbrädan på fiat go
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Är det någon som kan

Hej, jag gjorde det igår och det är bara att lossa de två övre skruvarna och lyfta upp i bakkant c:a 6 cm så kommer man åt att ta bort två skruvar som låser luckan, men det fanns ingen ställning där så det måste jag fixa på något sätt.
Jag har airbag på passageraplatsen, kan det vara anledningen att det inte ska gå att öppna luckan? Hur har du det eller är det någon som har uppfällbar lucka och airbag på passagerarsidan. Min bil är en Ducato 2005
benndix
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Är det någon som kan

Jag försökte också få upp den när jag fick vår bil, en Ducato 2006. Men innan jag drog sönder någonting ringde jag och kollade och det visade sig att vara så som Benndix misstäkte. Har man airbag på passagerarsidan är den inte öppningsbar. Det har uppenbart något med installationen av airbagen att göra.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen