• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är Adria oseriösa?

Flurken

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Umeå
HBK-Nr
35965
Medlemskap
2024
Hur längesedan är det som du beställde bilen?
Augusti -21. Det skulle gå fort eftersom att det var en av vårens demobilar de redan hade beställt :). Enligt säljaren (som inte jobbar kvar) var komponentbristen inget problem. "Det gäller bara elbilar, finns inga halvledare i den där". Skulle som gammal elektriker kanske dragit öronen åt mig.. jaja Nuvarande tjafs om 'nästa vecka' är dock bara aktuellt sedan i Februari
 
F

F.d. 64253

Guest
Augusti -21. Det skulle gå fort eftersom att det var en av vårens demobilar de redan hade beställt :). Enligt säljaren (som inte jobbar kvar) var komponentbristen inget problem. "Det gäller bara elbilar, finns inga halvledare i den där". Skulle som gammal elektriker kanske dragit öronen åt mig.. jaja Nuvarande tjafs om 'nästa vecka' är dock bara aktuellt sedan i Februari
För min egen del skulle jag hoppa av utan att betala ett skit, finns mycket jag skulle göra för att riva kontraktet utan att betala något.. den handlaren skulle få jobba hårt med många utgifter för att få mej att betala..
 

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
264
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
Känns konstigt att fråga med tanke på hur stort märket är i landet, men företag kan förändras över tid.
Anledningen till att jag frågar är att jag får mycket dåliga vibbar och oseriöst uppförande på en bil vi har beställt.
Det är bara tystnad och inget av de som sägs hålls. Jag börjar fundera mig på att dra mig ur affären och riskera handpenningen då jag är rädd att det bara blir strul vid exempelvis garantiärenden. Problemet ligger inte hos den lokala handlaren som bara är uppgiven och försöker få svar från Adria.

Har jag bara extrem serie-otur eller är det ett företag på väg utför som man måste passa sig för?

Exempel på vad jag menar är oseriöst:
De meddelar att bilen kommer på tisdag.
BIlen kommer inte på tisdag.
Handlaren ringer. Ringer upp mig, får inget svar.
Dagen efter har handlaren svar. Den kommer nästa tisdag.
BIlen kommer inte på tisdag.
Så här upprepar det sig.

Jag har förståelse för att problem kan uppstå. Men det jag inte kan acceptera år den totala tystnaden. En seriös, i min mening, hantering vore
att kommunicera och säga exempelvis att den blir en månad försenad till (redan över ett år hittils) pga att man saknar något. Inte bara säga att den kommer på tisdag..
Du har rätt att dra dig ur affären om leveranstiden inte hålls, ring konsumentverket så får du exakt svar. vi gjorde det och bilen kom direkt, en husbilsaffär vill man inte bomma.
 
Toppen